onsdag 11 maj 2022

NYA SPRUTOR OCH EN TUR TILL RIDSKOLAN

Åh så tyst och lugnt det är här, jag och de små var på ridskolan ikväll och när vi kom hem var det dusch och bad innan läggdags. Det visste att klockan var mycket så det inte blev någon läsning men de var verkligen jätteduktiga och la sig utan tjafs. De brukar köra lite med mig annars när inte mannen är hemma men idag gick det smidigt🙂 Mannen är med Max på fotbollsmatch utanför Växjö. Jag skulle kört de egentligen men han erbjöd sig efter mina sprutor idag❤️ Jag hade ju en tid till ortopeden idag igen för jag ville ha nya kortisonsprutor, jag fick en precis vid smalbenet och en ny i höften. Den jag fick i höften sist är jag osäker på om han fick rätt för jag kände aldrig någonting efter den medans foten gjorde skitont så den visste jag ju hade hamnat rätt. Idag fick jag sprutorna och han trodde jag kunde ha svårt att köra bil efter men jag har ju automat så det gick fint. Däremot så tro jag inte jag skulle kört egentligen för jag kände ju mig hög som ett höghus efteråt och bara skrattade och kände knappt mina fötter…. Men jag körde till jobbet och haltade runt. Jag hade ju ett par starka tabletter att ta till sen blev det bättre. Nu är det bara lite ömt men helt ok. Det är ju smärtstillande i sprutan och det måste jag ju säga att det tar inte många sekunder innan det börjar verka!!!! Jag som är så spruträdd hade lätt kunnat ta dessa ett par dagar i veckan när jag vet att det fungerar!!! Men nu hoppas jag att benet snart blir riktigt bra så jag inte behöver ta fler. Å sen vill jag inte ha covid fler gånger😉

Oliver var med mig på ridskolan idag och barnen red ut i skogen barbacka men jag och Oliver gick bara en liten bit innan vi satte oss i bilen och väntade.

Nu har jag blommor som behöver komma ut, luktärter, nån annan blomma och en jäkla massa tomater! Vad sjutton ska jag med sååååååå många tomatplantor till???? Hur tänkte jag där…. Mina dahlior växer i ett annat fönster med ännu mer tomater, usch, jag ska sköta det med och det är det värsta😅 Jaja det löser sig nog.

Imorn ska jag på utvecklingssamtal med Oliver och det ska bli riktigt roligt, han lär ju sig massor och suger åt sig som en svamp. Vi har med börjat med våra samtal på jobbet och jag hade mitt första igår. Om en månad får vi veta våra nya arbetslag och jag har varit en Skorpa i snart 6år och börjar bli lite orolig. Men jag tror att jag kommer få flytta upp till de lite större barnen, inget jag vill men jag tror ändå det blir så. Jaja snart vet vi….

Nu ska jag värma lite mat till matchspelaren.

1 kommentar:

  1. Härligt med växter och du jag har kirskål rätt mycket och tycker det är så dekorativt, haha. Fick du redan sprutor det var tidigt efter de förra, men så skönt om de hjälper dig för att ha ont ja det vet jag ju. Lycka till med samtal och jobb och livet./MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥