söndag 11 december 2022

PULKAÅKNING, JULBORD OCH SPÅR I SNÖN

I fredags var jag och de små hemma för Tuva gick i skolan till kl 19 i torsdags, de hade julbasar så vi var där och köpte polkagrisar som de gjort bland annat. Vi passade på att vara ute i snön och åka lite pulka.
Det gick riktigt bra 😊 

Findus va så klart med, katterna älskar så fort vi ska ut och gå för då ska de genast följa med.

Igår var jag och mannen i Båstad på julbord med hans jobb. Vi skulle bott över på hotellet egentligen men sen när jag blev sjuk så va det osäkert in i det sista om jag kunde följa med så vi avbokade. Jag hade köpt en klänning dagen till ära och en rosett till håret. Det var trevligt som alltid och förra året var det lika mycket snö kommer jag ihåg. Jag körde hem så vi kom hem strax efter midnatt, det tar ju ett tag att köra…

Idag har jag och Oliver varit ute och tittat efter spår i snön. Vi såg rådjur, älg och räv. Jag skulle velat se vilka djur som springer över baksidan om nätterna, haft en kamera uppe eller suttit och tittat. Det är väldigt mkt rävspår iallafall.

Vi har en jordkällare bak i skogen så vi tittade om det hade gått in spår i den men räven hade bara gått utanför.

Imorn är det dags för jobb efter 2v hemma. Jag kommer ju inte kunna sjunga i luciatåget pga hostan men jag kan teckna låtarna på teckenspråk så det löser sig ändå😊 

1 kommentar:

  1. Äntligen är du frisk igen Lotte så skönt har hört många ha hostan länge. Snygg klänning och vackert långt hår har du också. Ja lucia i morron det är ju så mysigt. Va duktig du är som kan teckenspråk. Krya din hosta.MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥