fredag 2 december 2022

NU MÅTTE DET VÄNDA

Igår var en riktig pärs! Vårdcentralen höll sitt löfte och ringde iallafall efter 8 och jo visst hade jag feber fortfarande (39.6) så jag fick en tid några timmar senare. Först kom undersköterskan in och han tog sänkan och febern sen när doktorn kom in en bra stund senare tittar hon på mig Oj du är ju jättesjuk, mmm trodde de att jag satt där för att jag tycker det är kul? En sänka på 144, rodnad i hörselgången och Lunginflammation blev domen. Jag fick hostmedicin, droppar till öronen och antibiotika att hämta ut. Jag frågade doktorn om jag verkligen kunde gå in på apoteket själv och hämta ut detta. Då tittade hon på mig och jag menade på att jag har ju feber då svarade hon bara ”du kan ju ha masken på dig”. Jag fick ett munskydd av henne men innan pandemin kunde jag visst gå och handla och så med feber men nu skulle jag ju inte sätta min fot i en affär…. Jag har jobbat tillsammans med hon som är i kassan på apoteket och hon bara skrattade när hon fick syn på mig. Helt bedrövlig😂 Det var nog en dundermedicin för idag kan jag iallafall stå upp😊 Jag lyssnar på julmusik och har fått i mig ett glas fil. Det finns absolut ingen aptit men försöker med fil iallafall. Te med honung är skönt för halsen. 

Hon sjukskrev mig nästa vecka för jag skulle vara frisk när jag går och jobbar!

Mina jobbarkompisar har skickat att jag ska vila ”men vi vet hur svårt du har för det” men jo, jag har legat pall. Jag ska hämta hem Tuva för skolan slutar strax❤️ Skönt för henne med en tidig fredag.

Detta kortet tog Tuva på mig förra fredagen och så ser jag inte ut idag….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥