onsdag 5 juni 2024

VÄRLDSLÖPARDAGEN

Jag fick en utmaning på min klocka om att det var världslöpardagen idag och då skulle jag springa 5k för att få min medalj. Sagt och gjort för som de flesta onsdagar har jag stängning så jag hämtade upp Tuva på fotbollen, de åker direkt dit efter fritids eftersom Oliver spelar och mannen är tränare. Snabbt inom affären och sen hem och fixa middag och medans tjejerna åt så gav jag mig ut på min ”lilla” runda som är på 7k. Idag kunde Sune äntligen följa med igen eftersom det är lite kallare ikväll. Imornbitti är det sista intervallerna live med löpklubben för denna säsong så jag få se om Sune kan med ut då också.

Annars så ser det ju mest ut såhär förutom när det är full action med bus! Gin är så fruktansvärt busig så Sune behöver lite ”semester” ibland genom att följa med ut och springa.
Hur skönt med långhelg då? Nu är det verkligen nedräkning till semestern! Jobba 3 dagar denna veckan, 4 nästa och sen 3 igen innan vi ska iväg och fira svärmor. Längtar!!
Igår var jag på en jobbintervju som jag tyckte gick väldigt bra så jag mejlade idag så jag ska dit igen på fredag. Jag håller tummarna! Det hade varit skönt att göra något helt annat.
Nu ska jag njuta av min ledighet och det blir ett glas vin här, jag nöjer mig så - så det inte blir som i lördags… ojojoj.

2 kommentarer:

  1. Du är en flitig löpare du Lotte. Åh va trevligt ska du helt byta bransch? nä berätta inte ännu låt det va en hemlis.
    Jättefina kompisar era hundar, där ser man hur det är att va två i människovärlden och även i djurens värld.
    Ha en fin nationaldag/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har sagt många gånger "tänk att jobba med döda ting" och vi är rätt många på jobbet som känner så och jag tänker att nu är det dags, så jag håller tummarna :)
      Hoppas du får en fin nationaldag, än så länge ser vädret bra ut här iallafall.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥