onsdag 19 juni 2024

MINISEMESTER

Rosen som jag fick för 8år sedan blommar så fint. Jag fick den av de blivande 6-åringarna som skulle sluta förskolan när jag jobbade i Pjätteryd.
Jag älskar ju rosa så det kunde inte blivit bättre🙂
Tuva fotade oss imorse när jag stressad kom in till bilverkstaden och frågade om de kunde fixa min pyspunka för vi ska på semester i eftermiddag. De var snälla och körde ut bilen de höll på med och tog in min. Jag trodde jag behövde ett nytt däck men det behövde bara lagas. Jag har ju haft det så sen jag bytte från vinterdäcken men nu i sista sekund kom vi på att det behövde fixas helst igår.
Sen har vi packat ihop allt vi behöver för sen skulle Oliver in till simskolan.
Medans Oliver simmade så sprang jag en snabb 7,5km. Sommarsimskolan är bra för då simmar de 30 min varje dag i 3v och då har iaf mina barn lärt sig simma.
Det var bara hem och duscha och hoppa in i bilen. Nu åker vi, mannens syster och familj, svärföräldrarna mot samma mål. Vi syns om några timmar och då börjar firandet av svärmors 60-årsdag.

2 kommentarer:

  1. Vacker en minnesros kan man väl säga. Åh du kvinna vad du springer, var rädd om dig nu när du inte varit helt ok. Hoppas du känner dig bättre. Ha en trevlig tripp och grattis till din svärmor det är väl de som är från Svalöv inte så långt från min barndomsbygd. Gick i skolan i Svalöv, har en hel del släkt kvar där också. Njut nu och ha det så mysigt. Önskar dig och familjen en fin midsommar/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja rosen har ju ett specifikt minne och det gillar jag.
      Nja jag mår inte bättre men träning ska ju vara bra. En gång har jag fått ”motion på recept” men dietisten sa sist att hon tyckte jag skulle börja med mindfullness eller gå lugna promenader istället för mina snabba. Men det som tar tid är inget för mig haha.
      Ja, det är de som är från Svalöv. Det ska bli himla trevligt, hoppas vädret är med oss🙂
      Hoppas du får en fin midsommar med

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥