söndag 18 augusti 2024

BAD, UTSTÄLLNING OCH RIDNING

Lite bättre status här, jag tränar inget än men tänkte springa på tisdag igen. Halsen är lite slemmig ibland men jag har inte ont längre och ingen feber. Rösten är nästan tillbaks den med🙂

I veckan var Max med oss ut till sjön och lät hundarna simma.
Det gäller ju att parera när ingen annan är där eller hålla sig på kant för jag sa till barnen att hur snälla hundarna än är så finns det folk som är rädda ändå. Det måste vi respektera. 
Det regnade men det hindrade inte dom från att bada.
Igår hade Oliver fotbollscup i Virestad men jag och Tuva passade Gin som varit dålig innan i veckan, men vi tog med han för att se sista matchen. Killarna spelade bra och hade kul och nu är Gin frisk - kan inte bli bättre.
Idag har Sune varit på utställning i Åseda, mannen och Tuva åkte för Oliver skulle ha en kompis här. Jag tycker de där utställningarna är lustiga, du ska nog vara kompis med domaren och sen gillar ju en del röda drevrar medans någon annan bara gillar svarta….
Sen åkte jag och Tuva ut för Tuva ville rida. Ägaren hade inte tid att hjälpa oss men när vi skulle hämta hästen i hagen så smet ju de andra två…. Som tur va så vad det i en annan inhängnad hage men ändå! Så hon fick komma och hjälpa oss ändå men sen redde vi det själva. Vi var helt svettiga både jag och Tuva för hästen ville ha en som sprang framför. Det är som en del hästar på ridskolan, de är 10st i gruppen men vissa hästar måste ha en häst framför sig för att gå.
Imorn är sista dagen på sommarlovet så vi får se vad vi hittar på.

2 kommentarer:

  1. Ah tålde inte Gin och bada, svalde för mycket vatten kanske? Du har rätt fast vi har egna har jag respekt för andra som har sina lösa. Hästar är kraftfulla djur jag tycker de är så fina men om de kommer för nära så är jag inte så glad för det. De där domarna är lunegoa på ren skånska antingen så gillar de en hund eller inte. För många, långa år sen ställde vi ut en av våra schäfrar och domaren sa han är lös konturerna haha. En gång aldrig mer för vår del. Det var för uppfödaren ville samla kullen. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå det var inte vattnet han blev dålig av, det blev han tidigare. Vi hade kontakt med veterinären och fick specialmat och en typ av medicin så efter några dagar blev han som vanligt igen♥
      Ja de där domarna är lustiga haha, första utställningen vi var på hade Sune "förkorta bakre revben".....

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥