måndag 23 september 2024

SITTER PÅ RIDSKOLAN

Vaknade 02.30 inatt och kunde inte somna om så det kändes ju lite sådär…. Nu sitter jag på ridskolan och barnen ska strax få hoppa så det känns som en lagom aktivitet så här på måndagskvällen. 
En liten surskånk är denna herren, han skulle bita mig i benet när jag kände om sadelgjorden behövdes spännas.
I lördags trillade Tuva av för första gången när hon red hos en kompis. Det gick inte fort utan det va i de första galoppstegen och det var första galoppen för hästen med ryttare på.
I lördags va det fotbollsfest och Oliver och hans gäng skulle gå in med A-laget när de skulle spela. Denna bilden ligger ute på deras öppna instagram. Killarna va så stolta över att få gå in med stoooora killar☺️
Annars hade vi en lugn helg, jag sprang intervaller i lördag och lite längre igår. Nu är det vila innan livepass på onsdagkväll, då är det låååånga intervaller. Men mest ser jag fram emot förhoppningsvis sömn inatt!

2 kommentarer:

  1. Inget vidare med sura hästar när vår dotter var liten och red på ridskola hade de en riktig tradig häst han bara slängde av barnen, vi sa ofta måste ni ha den hästen han ogillade ju det. Vad vet man den hade kanske ont någonstans, minns den som idag. Ja va roligt Oliver börjar bli stor nu också. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del hästar verkar inte vilja vara ridskolehästar och då tycker jag personalen borde kunna byta ut dom.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥