tisdag 19 juli 2011

KÖPA BIL?

Jag hann min runda innan idag, det blev 8,5km. Jag får leta vidare, vill ha en på ungefär 1mil precis men vet inte vart jag ska hitta den... Sen va jag inne på besiktningen och bilen gick igenom med blankt papper :-)


Nu är vi och kollar på den här bilen. Vi är i Hovmantorp hos nån rolig snubbe. Vi har testat bilen och nu diskuteras byte och jag tror att om 5 minuter är bilen vår... Den är snygg med Vectorpaket och tonade rutor. Efter det här drar vi vidare till lillebror med familj :-)

6 kommentarer:

  1. Varifrån utgår du när du vill springa en mil? Vet inte vilken väg du bor på?

    SvaraRadera
  2. Vet du var torvfabriken ligger på gamla delaryvägen? spring dit från ditt och spring in på området och rakt fram genom det upp på den skogsvägen som går in mellan några av husen upp i en liten backe. Alltså inte ut på själva torvmossen. Springer du den vägen lite mer än en kilometer så kommer du till elljusspåret i klöxhult. Sväng till höger och spring hela skånerundan. När du sprungit så du kommit ca en kilometer förbi OK älmes klubbstuga så går det en väg in till höger, med belysning, som går till klöxhultsskolan (det är en informationstavla i den korsningen också tror jag). Spring sen rakt fram till västra ringvägen och sen till vänster till norregård igen.

    Fattar du hur jag menar? :) Det blir iaf enligt min mätning på hitta.se ca 9,3 km. Vill du ha lite längre till så spring bara över v.ringvägen och spring tills du kommer till klöxhultsvägen. Ta vänster och spring sen tills du kommer till konvaljvägen. Spring inte in på den, utan välj cykel/gångvägen som går in på nästan samma ställe, som går under vägen till traryd, så kommer du ut vid den lilla parken som heter Arnolds park och sen hittar du nog hem :)

    Fattar du inte så säg till så ska jag försöka förklara bättre :)

    SvaraRadera
  3. Oj, det lät långt... Jag har för mig att det är minst en mil bara till delary? Står det inte det på skylten precis utanför Älmhult...

    SvaraRadera
  4. Oj, det lät långt... Jag har för mig att det är minst en mil bara till delary? Står det inte det på skylten precis utanför Älmhult...

    SvaraRadera
  5. Nä du ska inte till Delary, det är bara någon kilometer på den gamla grusvägen som är gamla delaryvägen innan du svänger in till torvfabriken :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥