lördag 3 augusti 2013

EN DJURRIK DAG

Pust va varmt!! Sitter nere hos svärföräldrarna och det är alldeles tyst och lugnt. Hundarna ligger utslagna lite varstans och det blåser (som tur är!) lite i träden. Vi har kollat igenom kort sen bröllopet och idag är det en vecka sedan❤
Idag gifter min kusin sig så grattis till dom!! 
Igårkväll gav vi oss ut på grisjakt, jag och Linus med varsin bössa. Direkt när vi kom fram sprang två grävlingar emot oss och lekte. När vi satt i tornet kom det först ut en bock. Lite senare kom en galt springandes från skogen rätt in i havren. Det mörknade på rätt bra och jag skulle inte våga skjuta när det va så mörkt. Sen somnade Linus och jag hörde massa ljud så jag bankade till honom i sidan så han vaknade till. Då stod det ju en flock vildsvin en bit ifrån... Det blev inget bra läge att skjuta för suggan sprang framför och sen fnös hon till när hon fick vind på oss så de sprang.
Jag hade lätt kunnat sitta kvar i tornet tills det ljusnade igen för jag blev skiträdd när vi skulle gå tillbaks i havren. Det prasslade och lät en massa.

Det blev en väldigt djurrik dag igår, först när jag va ute och sprang såg jag en skabbräv hoppandes på 3 ben, han hade något om det fjärde, såg nästan ut som nån lindat bark runt han. Sen kom älgkon med sina 3 kalvar mot mig. Då blev jag lite skraj faktiskt... Jag hade bara en halv lyktstolpes längd emellan oss. 

Nu blir det att njuta lite i solen innan vi ska göra oss klara för dop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥