lördag 8 februari 2020

JAG VISSTE DET!

Hej hopp härliga helg🙂 När vi ätit frukost så tog mannen barnen och körde ut till skogen där vi har åtlarna så då passade jag på att städa och till och med torka golven, sååå trist det är😉 Sen hann jag precis ut och skulle springa så kom familjen hem igen, men jag gav mig iväg på 8km. Jag kom hem lagom tills vi skulle grilla på baksidan vid äppelträden. Mysigt. Barnen älskar det där lilla extra mysiga, sen är de gärna ute så de ville ju inte in men vi var tvugna att in och duscha/bada för vi skulle få gäster. Loshultarna skulle komma och käka middag. Vi åt, spelade kort, drack lite vin och hade trevligt.
Sen fick jag sms från en gammal kompis som blivit sjuk. Han ska till Älmhult imorn så jag hoppas jag hinner träffa han. Förlorat närminnet och kommer inte ihåg alla av oss som umgicks när vi var unga. Min farmor bodde i Bor,  strax innan Värnamo när jag var 15 ungefär så då umgicks vi mycket. Å träffas ibland på "äldre dar" med men nu var det ett tag sen.

Åh, när jag var på seans i onsdags så var hon som bodde i vårt hus innan där med, när hon som höll i seansen skulle gå så frågade jag henne om hon kunde få bort spöken i hus med. (Det heter visst inte spöke, det heter andar fick jag lära mig😉) Då säger hon som bott här innan "har du med sett den lilla flickan" då blev jag intresserad och sa till henne att min kusins pojk hade lekt på övervåningen en gång men kommit nerspringandes för det var "en annan flicka där uppe" så han vågade inte va där. Jag har aldrig sett henne själv men hört henne. Mannen med, han trodde det var jag som kom mitt i natten när han va på toa men det va det inte. Vi pratade lite om vad som hänt här och om källaren så vi hade samma uppfattningar. Jag sa till henne att jag hade frågat hennes ex när vi tittat på huset om det spökade här och han sa nej, men han trodde inte på sånt sa hon. Jag skulle gärna vilja forska lite på huset vet någon hur jag gör? Är det biblioteket jag ska leta på? Det ska ha hänt lite saker här.... Men sen vi gjorde om köket har det varit ganska lugnt🙂 Men det var ganska skönt att få det bekräftat att det är mer än jag som vet att det spökar här!


1 kommentar:

  1. Spännande mycket intressant. Sägs när andarna inte fått ro då spökar det, men sen kan jag tro att varför kan inte de våra hälsa på, en fin tanke.
    Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥