måndag 29 mars 2021

VILKEN HELG

Nu har jag utnyttjat min födelsedagspresent i helgen, jag och min kära vän från Loshult har spenderat hela helgen på hotell.  Vi slutade tidigt båda 2 i fredags och jag plockade upp henne när jag körde från jobbet och första stoppet blev ett hotell i Ullared. Där var riktigt coronasäkert! 500 i affären är max så det kändes ju som att vi var ensamma. Vi är försiktiga av oss båda 2 så vi höll oss på vår kant, vi var inne i inredningsdelen på fredagen för i den delen där kläderna var ringlade kön lång. Vi åt middag på hotellet sen gick vi upp på rummet. Delade en flaska vin och tittade lite på tv och vid 22 sov jag. Jag är tröttaste sällskapet! 

På lördagen ringde klockan 5 och vi packade ut våra saker och gick ner till frukosten. Vi var inne på varuhuset på kläddelen innan 6.30 och ute igen innan 11 och då var där såååå lång kö, jag fattar inte att de chansar på att åka dit ens, jag hade aldrig gjort det om vi inte skulle till Falkenberg ändå. De kan ju få stå där ute i många timmar i och med att de bara släpper in 500 och hur lång tid kan de ta på sig sen då.... + att det regnade hela dagen. Vi hade några timmar på oss så vi gick in i gallerian och där blev vi haffade av en kille så vi blev med nya telefoner och jag gjorde om lite i mitt abonnemang. Nu ska jag bara lära mig den här med😏

Vi åkte till Falkenberg strandbad och checkade in, bytte om och gick ner i spaet. Vi blev lite snopna för vi trodde aldrig att där skulle vara så mycket folk som det va.

Vi tog en drink och när det blev plats i det avlånga badet la vi oss där och tittade ut på havet och bara njöt. Vi hade vår tid i restaurangen och där fick vi en meny och så satte vi ihop vår 3-rätters själva.
Jag glömde fota i tid men det var rostbröd med löjrom, smetana och picklad rödlök.
Jag tog kalventrecote, alltså det var såååå gott!! 
Vi tog olika rätter sen smakade vi av varandra men efterrätten tog vi samma och tur va ju det för den skrapade vi rent. Créme brulée med passionsfrukt och choklad. Vi rullade ut från restaurangen sen☺️
Jag har lite svårt att få ihop bilderna rätt så jag får göra ett inlägg till... Fortsättning följer 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥