tisdag 22 juni 2021

HÄNDELSERIK DAG, KVÄLLSDOPP OCH VÄNNER



Phu vilken dag det blev idag, jag skulle jobba över för att gå en utbildning men det blev ingen utbildning för det hände en lite allvarligare grej. Det kom både brandbilar och ambulanser så vi hade lite annat att göra. Slutet gott iallafall och det var det viktigaste! 


Igår hade vi studiedag men mitt i fick jag åka ifrån för Oliver hostar så de små får vara hemma resten av veckan. Jag ska vara hemma med de nu så det ska bli skönt. Jag behöver bara fixa presenter till Olivers pedagoger för hans ena går på semester på torsdag och sen ska han inte ha henne mer. Såååå synd för vi gillar verkligen henne💕 

Igårkväll tog vi med grillade revben, grillad kyckling och potatissallad och åkte ut till sjön och åt kvällsmat och de andra tog ett kvällsdopp. Mysigt, det gjorde vi rätt ofta med Thea och Max när de små inte fanns. 

I lördags när jag hade haft min löprunda live (sjuuukt kämpigt i värmen som var!) så badade jag med barnen i poolen. Mannen har renoverat hela helgen. Han har målat lister och spikat upp och nu har han snart lagt klart golvet. Han är händig han😀 Imorn kommer elektrikern och sätter i kontakterna och jag hoppas mina lampor kommer som jag beställt. Jag beställde 2 likadana, en över soffbordet och en över matbordet så jag hoppas det blir bra isåfall får han sätta upp de med när han ändå håller på. 

Sen åkte vi ut till våra kära vänner G och T för äntligen skulle vi ses💕 Vi grillade, pratade och Tuva red på hästarna när de skulle ut i hagen och det åktes traktor. När blygheten väl släppte hade de riktigt roligt.

I söndags hade Tuva en kompis här och de lekte och badade. De satte vattenspridaren under studsmattan och då var ju olyckan framme. Min lille gosse halkade och slog bakhuvudet och fick ett jack, jag och han åkte till Växjö så de tejpade honom lite. 

Nehe, dags att krypa ner och titta lite på fotbollen, eller? Haha, inget intresse men imorn när Sverige spelar får jag väl snegla. Jag skulle ha trappträning i löpningen imorn men vi har inga här så jag får ta en brant backe och köra i. Jag har ju övningarna så det går säkert bra.





2 kommentarer:

  1. Åh vad det hänt mycket i era liv. Aj inte roligt och slå i huvudet lille Oliver.
    Ta det lugnt när det är varmt inte bra och springa vänta till tidig morron eller sen kväll. Fina foton du tagit.
    Ha en fin midsommar alla kända och okända. Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar springa på morgonen helst innan jobb och ingen annan vaken eller när barnen lagt sig men ibland är det ju ändå huuur varmt som helst.
      Hoppas du hade en fin midsommar

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥