söndag 4 juli 2021

KANINUNGE, LÄNGTAN EFTER SEMESTER OCH EN HELG HOS KUSINEN

I fredags sa min magkänsla att jag går på semester nu men jag fick inte medhåll utav mina kollegor så jag får väl pallra mig till jobbet imorn igen. Jag öppnar så det är tidig dag. 

I fredags när vi kom hem så låg det en kaninunge på vägen och Tuva hoppade ut och tog upp den, skadad och alldeles blöt. Så klart hon ville ge den en chans att repa sig och tog hand om den på bästa sätt.

Den åt lite maskrosblad och jag tyckte ändå den verkade må bättre men idag när mannen kom hem så levde den inte längre. Men så himla söt❤️

Oliver har ju lärt sig cykla så vi plockar kantareller om kvällarna när han får bestämma😉 Han lärde sig verkligen jättefort och nu går det hur bra som helst.

Igår var jag ute och sprang på förmiddagen sen skjutsade jag Max till tåget för han skulle hälsa på min bror på Öland. På eftermiddagen åkte vi till min kusin och hans familj för att umgås och sova över. Väldigt trevligt som vanligt! Men som det regnade och åskade! Herregud så det blixtrade och dånade i många timmar. Här hemma hade vi fått 44mm sa grannen och det kom säkert något liknande där. 
Idag var det dags för barnkalas för deras 4-åring så vi stannade ju på det med för Oliver var bjuden. Kalashattar på!
Det blev fiskedamm innan vi åkte hem. Alltid skönt att vara där ute men skönt att komma hem oxå. Sova i sin egna säng är ju alltid bäst.


1 kommentar:

  1. Ah lille söte kanin, synd den inte klarade sig men Tuva hon är en riktig djurälskare det är fint.
    Skrattar åt den lille med hatten för munnen sett många ha munskydd eller? Fortsatt skön sommar till er alla./MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥