söndag 11 juli 2021

SEMESTER

Åh så härligt med sovmorgnar, vi har redan fått in det haha, i fredags tog jag komp både på morgonen och eftermiddagen så barnen fick lite sovmorgon + att vi fick semester lite tidigare😎 Det är bara mamman som ska slappna av lite med men jag såg ju min chans till att få in en liten morgonlöpning.

Igår var det ett livepass igen och det var intervaller på schemat, både långa och korta men jag är ju lite rastlös av mig så de snabba och korta passar mig bäst. 30sek i maxfart är bättre än 5 minuter i nivå 3 på ansträngning. När jag var nästan hemma igen så mötte jag en ko med 2 kalvar, sååå himla söta. Kon hade hoppat över stängslet men kalvarna kom inte över. De kämpade och tillslut kunde den ena ta sig över men den andra fick springa runt.

Oliver såg bilderna så sa han, åååå rådjur, men de små är ju lika stora som ett stort rådjur🙂

Sen kom svärmor och svärfar så nu är tv-rummet så gott som klart, lite småfix kvar men idag ska soffan och matbordet flyttas in så det ska bli skönt att ha någonstans att sitta igen. Jag, svärmor och barnen var ute och letade efter kantareller i flera timmar men vi hittade inte så mycket denna gången.

Jag och barnen var ute en eftermiddag och plockade lite.

Såg denna texten på Instagram och den stämmer ju😉

Ha en fin söndag, jag ska en sväng till Ikea för att köpa soffbord och möbeltassar - om inte parkeringen är överbelamrad av bilar, då vänder jag igen!


 

4 kommentarer:

  1. Vilket bra citat! Härligt med semester nu. Jag har bara en vecka kvar. Men jag ska inte klaga då jag ändå haft det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja huvudsaken är ju att man är nöjd över ledigheten🙂

      Radera
  2. Åh dessa underbara djur i vår natur jag blir glad i hela själen av att se det vackra alldeles gratis till på köpet. Härligt med semester nu ska du vila också och inte bara jäkta runt, som du säger det går så snabbt framåt. Så rätt så med citaten.
    Fina foton i Hannas krypin blogg!
    Må väl ni alla/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag hoppas på lite avkoppling med i sommar😎

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥