tisdag 14 februari 2023

INTE ENS RENT VATTEN

Ny vecka - nya möjligheter😉 Veckan drog igång med ett nytt schema och jag hade arbetslagsledarmöte så vi får se till att detta blir bra. Detta är min ”braiga” vecka om jag ser till jobbtimmarna, nästa vecka är mer maffig. Jobbar 6.15-18.30 på måndag tex men det är då det. 

Dålig bild men vi såg 2 älgar här ute vid det nyhuggda.

Det är väl ingen som kunnat undgå att se bilder eller läsa om jordbävningen i Syrien och Turkiet? Det ser förövrigt ut som bilderna från kriget i Ukraina, grått, grått och grått. Jag tycker verkligen synd om dom som bor där och inte kommer någonstans, alltså de kan inte ens dricka ett glas vatten... Om det hade hjälpt med ett patronfilter så hade jag mer än gärna hjälpt till att skaffa det. Jag vet ju själv hur mycket vatten jag dricker om dagarna och skulle inte klara mig utan. Även om jag bubblar allt vatten så är det ju ändå rent. Jag hoppas verkligen att vi slipper sånt elände här, vi har ju ändå nog med det vi har😢


1 kommentar:

  1. Fruktansvärt med dessa jordbävningar, krig och annat som händer. Man bli onekligen rädd. Skogens konung de är så vackra älgarna,men bäst de blir i skogen och inte på vägarna. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥