onsdag 22 februari 2023

DÅ VA DET ÖVER!

Min söndagsritual var ju förgäves… På kvällen åkte Tuva dit och på natten vi andra, jojomen jag menar ju februaris magsjuka! Tuva blir ju alltid väldigt dålig och hon spydde minst 1 gång i timmen i typ 15 timmar. Vi andra en gång var sen va det bra. Så i måndags va det inte mycket med oss medans vi igår var som vanligt så imorn blir det jobb, fritids och förskola igen.
Igår kunde vi gå ut och leka igen, i måndags hade vi ju tur att det regnade precis hela dagen.
Idag gick vi bort till trollhuset och tittade.
Lite mysigt att det går att gå in, där är 2 dörrar in och sen är där ett bord, en matta, en ”säng” och lite tomtar. Trollen är utspridda utanför ”huset”. 
Vi gjorde semlor igår så det blev något mysigt när vi ändå va hemma. 
Jag har ju inte kunnat sitta still sen jag har mått bra igen så jag gick en mil igår och en idag så då blev även hundarna nöjda😊 Imorn är en kort jobbdag och sen är det ju fredag…..igen❤️ Det bästa med fredag nu är ändå att Bäst i test börjar igen. Då sitter Tuva med oss och tittar och det är ju ännu mysigare.
Men nu hoppas jag vi håller oss friska! Jag tyckte inte det va längesen jag var sjuk men det va ju i december. Så ofta har jag inte varit sjuk någongång…

3 kommentarer:

  1. Stackars er jag avskyr magsjuka man blir ju helt matt och sliten. Tur ni är friska igen. Åh så långt du går jag blir trött va tanken men jag är ju inte frisk så det är ju som det är. Men badar så gott som varje vecka och tränar i bassängen så skönt. Ha en fin lördag/MH

    SvaraRadera
  2. Ja det tar några dagar att repa sig efter magsjuka. Ont i magen och ingen ork.
    Det är tur man gillar olika saker, jag hade aldrig velat va på ett badhus 1 gång i veckan men jag förstår ju att det är bra träning😊

    SvaraRadera
  3. Det är inget badhus utan ett SPA oftast helt ensam på morronen, så underbart. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥