söndag 26 februari 2023

TRÄNING OCH JOBBARKOMPISAR

Igår skulle jag ut på 14km jogg och målet var att ta mig runt. Alltså detta väder…. Det var snö, is, modd, motvind och allt som gick emot gjorde det kändes det som.  

Jag var taggad innan jag gav mig ut.
Det är ju himla fint när det är snö😊
Utan mina vinter-löparskor från Saucony hade det aldrig gått för ibland var det riktigt halt.
Efter 9km blev det riktigt kämpigt och jag började må skit som jag ibland gör när jag springer 15-18km. När jag kom hem blev det soffan. Jag hann vila en stund och mådde bättre innan jag blev upphämtad av en jobbarkompis för vi skulle samlas hos en annan jobbarkompis och tippa på V75. Vi är 6st på jobbet som kör en liten harryboy varje lördag och nu hade vi en vinst som vi spelade lite med, beställde pizza och bara hade det trevligt. Vi hoppas vi kan åka på ett trav i vår/sommar när det är lite varmare. Vi löste en mordgåta igår, jag har aldrig ”spelat” något sånt innan men det var ett kuvert med bevis, förhör och sånt som skulle hjälpa oss på traven. Rätt roligt faktiskt😊
Idag tog jag Maister så gick vi en mil, äntligen sol och det är skönt! 
Igår fyllde Max 16, herregud S E X T O N år!! I veckan ska han och mannen åka på handledarutbildning så har vi en till som ska övningsköra nu😊 

2 kommentarer:

  1. Inget vidare i snö och modd och springa, akta dig för och falla. Redan sexton år vart tog den barntiden vägen? Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kanonbra skor från saucony som är gjorda för vinterlöpning :)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥