onsdag 29 mars 2023

DET GÄLLER ATT HÄNGA MED I TAKTEN

Baaah, hinner inte med i livet…. Snacka om fullt ös i 190 och jag bara längtar tills jag får lägga mig! Jag var hos doktorn och igår fick jag lämna några rör med blod men svaret skulle komma lite senare. I helgen va vi hos min kusin och då skulle Thea till en kompis och fick vattenplaning med moppen så nu är den inlämnad. Jag vet inte om jag är så sugen på att köpa ännu en moppe till henne för hon har redan fått tre (!) stycken. En blev stulen, en krabbade och då köpte vi denna helt ny i september. 

Så i måndags var det jobb hela dagen och sen ner till Osby för ett extra insatt budgetmöte och det var inget roligt men kommunen vill diskriminera en hel arbetsgrupp och bara ta bort barnskötare. Alla förskollärare är fredade. Vi frågade efter denna lista som de skulle gå efter men det fanns ju inget färdigt, sa de. Jag är ju inte korkad så vi kollade ju igenom i en teamsgrupp (som finns just nu i denna kris) där alla står med + vilken befattning alla har, sen tog jag en jobbarkompis till hjälp som varit anställd i 20år och så kollade vi igenom alla namn för de som varit där mer än 8år skrev vi på en lista och sen de andra på en annan. Jag tror vi får gå nästintill allihop på Trulsa, kanske 1-2 som får va kvar. Hur tryggt blir detta för barnen? Jag tror kommunen kommer skjuta dig själv i foten. Hur många kommer inte bli sjukskrivna? Jag sa att jag tycker synd om de som ska få stanna kvar och jobba i detta tighta schema de kommer få. Jag fick medhåll!

Iallafall så blev det tisdag och då hade jag öppning på jobbet och sen blodprov inbokat, jag skulle på avslutningssamtal för Oliver innan det är skoldags, utvecklingssamtal med Tuva för att bara hem och lämna av barnet och byta bil till den där släpet stod lastat för att åka till Tingsryd och lasta av moppen. När jag är så uppe i varv så kan jag ju inte sätta mig för då somnar jag. Jag höll till och med att somna på Tuvas samtal🙈
Jag har inte hunnit springa sen i söndags men tänkte klämt in det ikväll men då sa kroppen stopp! Så jag tog en vilokväll istället, precis vad jag behövde. Det är ju ett livepass imornkväll som jag ska vara med på och de intervallerna ser jag fram emot😊
Något positivt i postlådan när jag kom hem igår iallafall😉 Det var inte längesen jag köpte nytt schampo och balsam men jag är inte nöjd med det, då bytte jag bara färg på förpackningarna men nu va dessa på 30% så då passade jag på att beställa det jag brukar igen. Luktar gott och lätt att borsta ut håret!

Denna veckan har gått riktigt fort jämfört med förra, herregud i fredags kändes det ju som om jag jobbat 2v i rad. Jag har aldrig varit med om en så seg vecka men fredagen va värst! Ser fram emot att ha en tom helg framför mig, vi ska bara såga ner en stor ek på tomten that’s it. Sen är det ju snart påsk, då vill jag ha lite värme ☀️ 

2 kommentarer:

  1. Tiden går alltid fort även om man är pensionär haha. Hoppas allt ska bli bra med din mage och att proverna var ok.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just idag är magen bättre och de flesta prov vet jag att de är ok, inte gluten dock, där väntar jag på svar.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥