måndag 13 mars 2023

KALAS OCH TÄNDER

I helgen var vi på 70-årskalas och firade min pappa. Det var vi syskon med familjer, pappas syskon med respektive och sen kompisar till pappa och hans sambo. Väldigt trevligt och god mat! De hade hyrt Gillet i Ryd. 

(Testade Theas solglasögon 😎 )

Nu är det ganska mycket i slutet på denna månaden, Oliver ska till sjukhuset i Ljungby och sen till tandläkaren, vi ska fira Max, det är träningar och nu börjar snart fotbollsmatcherna dra igång, träningsmatch på lördag men jag hinner omöjligt skjutsa Max så hoppas han kan få åka med någon. Men på tal om tandläkaren, har ni tecknat tandvårdsförsäkring? Jag tror min ena bror har eller har haft det en gång i tiden för när han var yngre fick han en bandyklubba som slog ut en tand. Så då var han hos tandläkaren titt som tätt för att laga till om det var en plasttand, för den lossnade. Hade jag haft dåliga tänder så hade jag nog med tecknat en försäkring men jag har ju aldrig haft några hål eller lagat. Däremot har jag borstat sönder mina tandhalsar så tänderna kanske trillar ut av sig själva en vacker dag🙈

3 kommentarer:

  1. Fin du är i glasögonen! Åh jag är rädd för tandläkaren varit det sen barnsben. Lycka till för Oliver. Grattis till din far på 70 års dagen några år sen är jag där också. Åh vad tiden den har gått nyss var vi ju nygifta men firar snart 45 år. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack♥
      Det är många som har tandläkarskräck men har du varit med om något speciellt? Jag har ju aldrig haft hål eller lagat något men att ta bort tandsten kan va rätt obehagligt det med haha.
      Grattis till era 45år det är mäktigt

      Radera
  2. Hej igen. Ja som femåring hade jag en tand som skulle ut och den räliga tandläkaren band mina händer alltså där skulle min far sagt till men han var för snäll jag slog säkert med händerna men sen dess sitter den där skräcken i alltså. Tack så mycket för hälsningar, vi gifte oss påskafton i mars månad var det då men så vackert väder. Åh ja tiden den går för snabbt. Vi var unga 21 år gamla och en del skrockade det kommer aldrig hålla så fel dom fick då. Härligt för dig med fina tänder. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥