onsdag 24 maj 2023

VÅRA DAGAR

Nu är det sådär fullsmockat med grejer igen! Jag är glad att jag har semester på fredag när Olivers förskola är stängd och Tuva slutar tidigt. Imorn har jag kort dag så det är dubbelt så bra😂 

När barnen somnade nu ikväll så stack jag ut och sprang 6,5km och det va riktigt skönt. Jag ska minska ner mina rundor nu ett tag för jag känner mig bara tung i benen.

Ibland åker jag och mannen ut på våra skogsrundor när de små somnat och ett större barn är hemma. Sist såg vi en fjolårskalv alldeles ensam och övergiven, när jag pratade med den så kom den närmare. Usch, djurlivet är grymt!
Tuva hade sin ridning och hade Bob igen, tröttare häst får man leta efter.
Men trava är han ok på men hans gång…. Jisses så seg han är.
Oliver hade fotbollsträning igår kväll och nu ikväll tog de kort i sina matchställ.
Vi planterade lite i helgen och springa i vattenspridaren är alltid roligt.
Sen fick poolen sin renovering och fylldes på i söndags och vem badade? Tuva är ingen badkruka inte! Jag hade inte hoppat i för 1 miljon! Värre fegis till att bada hittar ni inte😉 Jag tror jag doppade mig där ett par ggr 2018 när det va så himla varmt och i år ska det ju bli lika varmt sägs det. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Så söt älgkalv men klarar den inte sig tror du? det får vi hoppas verkligen. Nä aldrig jag skulle badat fryser vi tanken haha, men barn är modiga och coola. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tror att fjolårsungarna blir bortstötta av både älgar och rådjur nu när de får nya ungar. Men jag tycker synd om de ändå de små liven.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥