torsdag 13 juli 2023

TAXÅSKLINT

Fy vad blöt jag blev på min löprunda ikväll, himlen öppnade sig 1km hemifrån så både jag och hunden var dränkta😂 Igår sprang jag 11km när vi körde hem från Tingsryd men då lyckades jag parera skurarna. 

Igår var vi på biblioteket för att låna sommarlovsböcker till Tuva, barnen ritade och vi spelade Uno. Vi får åka dit fler gånger för barnen gillade det. Å där skulle man ju jobbat, väldigt skonsamt för öronen om inte annat! Hörseln är väl tyvärr redan kört för min del…
I tisdags åkte vi ut till Taxåsklint och gick på naturreservatet. Det gick väldigt mycket uppåt och kantiga stenar och barnen älskade det! Tuva vill åka dit varje dag och gå där. Vi hade med oss en kompis till Tuva när vi var där men hon tyckte det var jobbigt. 
Jag va rädd att barnen skulle trilla i!
Så himla fint!
Barnen hittade en liten bit där vi kunde komma ner till vattnet och Maister gick rätt ut, han som aldrig gillat vatten.
Vi gick upp för en massa trappor och stigar så vi kom upp till utkiksplatsen.
Det blir definitivt fler turer dit, jag och mannen sov där ute på hotell i Möckelsnäs herrgård när vi gifte oss och igår bokade jag en natt till oss nu i juli❤️ Om ett par veckor är det 10år sedan vi gifte oss.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker natur, naturen är som bäst nu. Allt i princip blommar men visst går det för fort gäller njuta av livet och tiden. Härligt med bröllopsdag. Vi firade 45 i mars. Fortsatt fin sommar/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu fick alla växter nytt liv igen efter allt regn. Grattis till era 45år♥

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥