måndag 10 juli 2023

HÄRLIG INLEDNING PÅ SEMESTERN

 Alltså jag har haft den bästa inledningen någonsin på semestern. I fredags kompade jag ut lite tidigare för vi hade knappt några barn och sen skulle vi iväg på fest med några snickare och elektriker på mannens jobb. Vi var hemma hos en av snickarna och de bodde verkligen idylliskt ute på landet och hans fru är trädgårdsmästare så där var fint! Häst och tjur i en hage utanför tomten, en pizzaugn på uteplatsen, de hade byggt en bar i en del av ladugården, asså där va så fint.

Vi började med en förrätt av någon slags kycklingtacos, jag la på lime, koriander och peppar på mina. Ägaren hade hittat detta recept på instagram så jag har bett om det. Det vill jag äta fler gånger.
Första gången jag har ätit sån här pizza direkt från en stenugn och herregud så gott! Max jobbar ju med att baka såna här och han har ju tagit hem men det går ju inte att jämföra med nybakade. Alla (som ville) fick baka 2 pizzor var, ägaren hade gjort degar, sen hade alla med sig ingredienser till vad man ville ha på, vi hade med kebab. Sen slicade vi upp alla pizzor så alla fick smaka. Denna ovan har jag velat göra hemma på vanlig deg. 
Hem och sova men ställa klockan för i lördags skulle jag på äventyr med tjejerna. Stod på stationen i Killeberg kl 9 där de andra 4 med dök upp.
Vi skålade i bubbel på tåget och vi hade skitroligt från det vi sågs tills det vi skiljdes åt.
Vi fick byta tåg i Hässleholm och där hann vi med en fika innan vi fortsatte.
När vi satt på tåget igen så mötte vi en gubbe som var skitrolig! Han var härifrån någonstans men bodde neråt nu. Han var med och la en filt över prinsessan Diana när hon dog och han fick något av Ingvar Kamprad när han va liten mm. Han berättade sin livshistoria och jag bjöd han på en öl. Vi var några som tog selfie med han😂
Sen är det lite luckor i bilderna men vi turade Helsingborg-Helsingör och vi missade första båten där vi hade bokat bord så vi fick ta nästa båt. Efter ett par varv hoppade vi av i Helsingör, gick i några affärer och provade spritsorter, jag handlade något sen satte vi oss på torget och vilade innan det var dags att gå tillbaka till båten.Jag somnade på tåget för jag var helt slut! Det var så himla roligt och vi var hemma vid 19 och det var skönt! Men som vi sprang runt innan vi skulle hitta rätt tåg vid bytet i Hässleholm, jag skulle aldrig kommit hem om jag åkt själv....

3 kommentarer:

  1. Härlig start på semestern det är ju det som är livet man ska leva och ha roligt inte bara jobb och allvar. Ah vilken liten rolig man, gillar sådana som har lite och berätta, de finns där ute i vår värld alla är inte elaka även om vi varje dag läser om allt detta. Njut av en fortsatt fin sommar som även bjuder på regn men det behövs då kan du vila och läsa en bok.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Världen är full av fina och roliga människor det är bara det att vi läser om och träffar på de allt för sällan. Jag köpte jordgubbar utan 2 utländska killar i tonåren och de gav mig de sista litrarna på köpet och bar till och med in lådan i bagaget till mig. Det värmer i hjärtat att det finns fina och godhjärtade människor!

      Radera
  2. Absolut det finns snälla och trevliga människor. Ofta om jag får säga så är de utländska människorna så vänliga och hjälpsamma. Handlar hos ett drivet par med vänlig personal, de kan inte alla så mycket svenska, men det gör inget vi förstår varandra. Till på köpet har jag fått ett nytt namn av dom haha mitt är lite svårt kanske. Så ibland reagerar jag inte på mitt vanliga. Gillar vänligheten högt. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥