söndag 2 juli 2023

HELGEN

Jag säger bara tur att det snart är semester! Jag känner mig inte utvilad efter denna helgen och jag är så trött så det blir väldigt tidig sänggång ikväll! Igår gick vi ju upp tidigt för vi skulle på cup sen hämtade vi upp Tuva som sovit hos en kompis för att sen bege oss ut till min kusin. Jag skulle springa en bit innan hade jag tänkt men vi körde över Lönsboda och det hållet är jag inte så bra på men jag hoppade av och började springa. Väldigt mycket backar och kurvor och varmt! Jag träffade på en älg men jag vet inte vem som blev räddast av oss😂
Det kändes väldigt skönt när jag kom till gränsen och kände mig som hemma igen😃
Jag och frun i huset delade en flaska bubbel medans männen drack öl och så spelade vi kort. Vi sov över men jag har sovit sååå dåligt. Tuppjävlen började gala 4.13, katten skrek och ville in. Ett barn skrek på natten och sen vaknade vi 7 och skulle sjunga för 6-åringen som fyller år idag. Sen var vi ute mellan skurarna och fixade, gick i hagarna och kollade ut vilka stolpar som behövde bytas ut, älgarna hade sprungit ner staketet. Sen körde vi hem trötta som få.
Vi velade om vi skulle kolla på film och vila eller ut med 4-hjulningen. Jag kunde inte vila för då skulle jag somna direkt så jag och Tuva gav oss ut med 4-hjulningen för att plocka blåbär. Hon ville ha till en paj.
Vi plockade så det räckte men vi ska baka imorn. Min pappa ringde och vi körde dit på middag för mannen skulle hjälpa de med en sak. Jag hoppade av 5km tidigare för att få lite rörelse idag. Hemma igen lagom till de små skulle lägga sig, Vi började kolla Bonusfamiljen från början men det blir nog bara ett avsnitt för mig😉

2 kommentarer:

  1. Är det inte tidigt med blåbär i år? Barnbarnen plockade också i deras skog så jag sa är det blåbär ni ätit ja mormor så klart vet vi det haha. Snart semester så skönt. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att jag reagerade på att jag tyckte blåbären va tidiga förra året (o alla andra år) men då la jag på minnet att det va ungefär samma datum som nu. Jag trodde de kom närmare augusti annars… Kantarellerna borde ju ploppa upp snart med allt regn

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥