tisdag 5 september 2023

NÅGOT SOM KATTEN SLÄPAT HEM

Det kommer bli en hyfsat jobbig dag när jag vaknade 3.50 och absolut inte kunde somna om… 
Jag öppnade skulle ta in Diesel igår när Tuva skulle lägga sig för hon sover alltid i hennes säng. Då hör jag ett högt pipande som jag trodde var en mus eller en fågel, kollar ner jämte trappan och då har Findus släpat hem en liten kaninunge… Jädra katt!
Tuva tog in den och ville rädda livet på stackarn❤️
Den är inte stor! Jag tog in en hundbur, gjorde en låda med spån av en glasskartong, gav den vatten i ett litet lock, lite pellets och maskrosblad. Vi får se om den överlever. Den kan ju inte vara mer än ett par veckor gammal. Förmodligen har vi ungens mormor (Alma) här ute i vår bur. Hon har ju en kanin (Flingan) som bara rymde för oss, heeela tiden! Omöjlig att bura in men hon bor ju här på tomten ändå, bara inte innanför galler, det är nog hennes unge. 
Jag ska till Ljungby med Oliver lite senare idag så jag tror vi ska in och köpa en kaninbur till denna lilla söta❤️

2 kommentarer:

  1. Ah vilken liten sötis. Tror nog den klarar sig ser ju ändå hyffsat stor ut. Lycka till.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi blev glada att den levde när vi kom hem idag iallafall♥ Vi köpte en lite mindre bur till den idag och jag har blött upp pellets så jag hoppas den vill äta lite med.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥