söndag 3 september 2023

TRÄNING OCH OLYCKA

Igår var det ju då halvmaraton-dags även för mig. Sist jag försökte gick det inget vidare för jag fick ont i ländryggen men skam den som ger sig tänkte jag… Jag joggade på och kom 24km innan jag mötte mannen. Men efter 8-10km började jag ju tröttna så jag kanske borde vara på ett lopp med publik och hejarop runtom för att hålla motivationen uppe. Det är alltid lättare att hoppa av 15km hemifrån och springa hemåt men att springa bort och inte se ett slut är ju dödens! Så jag vet inte om jag ska se det som ett misslyckande att jag inte klarade springa hela tiden eller bara låta det passera. När jag kom hem så mådde jag så dåligt, kallsvettades och blev likblek och det va nära jag spydde! Efter lite chips, resorb och så sov jag 1 timme sen va jag med igen😉 Så jag tog väl ut mig iallafall då….
Sen kom vänner från Lönsboda och käkade kräftor här. Jag tror hon och jag fick dela på 2 kilo för helt plötsligt va det ingen annan som ville ha, inte ens barnen! Jag fick ju bara skala till barnen sist…

Idag tog jag Sune och gick 13km och det var skönt! Sen hade de små kompisar här och då ville Oliver åka 4-hjuling med hans kompis 
Det slutade i en olycka…. Jag sa precis innan till killen att sakta ner sen drog han över oss till motsatt sida och in i trädet. Han flög ju framåt och sen Oliver över honom för han satt i mitten och jag över bägge som satt längst bak. Jag fann mig rätt snabbt och fick bort barnen som grät och var skärrade. Killen fick ont i foten, Oliver i sidan på höften och jag har så jäkla ont i smalbenet och det känns som att det fördubblades men jag kommer få ett rejält blåmärke! Mannen fick komma och bogsera upp 4-hjulingen. 
Tuva blev lite ledsen att hon aldrig hann köra så vi cyklade 10km istället. Plockade lite kantareller innan middagen sen följde hon med mig och handlade.

2 kommentarer:

  1. Aj aj det var inte så roligt med det som hände, som många alltid säger och sa till mig kunde varit värre. Ont i smalbenet har jag också efter min olycka det gör vidrigt ont. Bröt för tolv år sen det andra benet på tre ställen och då bla smalbenet det kändes kan jag säga. Du får låta bli ta ut det så mycket, lagom Lotte är bäst. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å fy sjutton för att bryta smalbenet och dessutom på T R E ställen!! Mitt smalben kändes ju som att det skulle sprängas och då är det bara ett gigantiskt blåmärke som är på hela framsidan med skrapsår och svullnad.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥