tisdag 26 september 2023

LITE OTUR IBLAND

Undra om jag är lite otursförföljd, en 4-hjulingsolycka och i lördags när jag var ute och sprang med Sune så skulle jag dra undan Sune som skulle pissa på en ”finsten” utanför ett hus då vek sig min fot över asfaltskanten och jag ramlade. Slog mig på knät, armbågen och mobilen fick sig en törn. Det var bara att resa sig och springa färdigt milen. Igår stod jag vid vasken och skulle vända mig om, ramlar rakt över diskmaskinen som stod öppen så luckan knäckte till. Jag fann mig fort och tog mig bort så inte hela luckan skulle brytas av😂 Maskinen funkar även om den blev lite skadad. Men jag tycker det räcker nu haha.

I lördags åkte vi ner till svärföräldrarna i Skåne för att fira svärfar som fyllde år igår. Jag hade ju räknat med att ta med mig lite mat själv men de är så gulliga så de hade fixat. Supergott som vanligt!!
Mannens syster är ju fenomenal på att baka och hade gjort denna kladdkaka. Den såg riktigt god ut men den kunde jag tyvärr inte smaka.
Jag måste dra att jag håller mig till mina ”matregler” väldigt bra. Är det något som jag är tveksam om jag får äta så googlar jag. Jag fick en tid till vårdcentralen om ett par veckor där det stod att vi skulle prata uppföljning om mitt mående bland annat. Det är nog hur jag mår med denna kosten så jag tror jag ska börja återinföra något livsmedel efter det. 
Igår när Tuva hade teori så sprang jag 7km och det är alldeles lagom men det var svettigt efteråt och en jäkla hop med mygg! 
Igår bytte hon häst med en tjej som tycker att Ponytha är alldeles för snabb och Tuva blev glad att hon slapp Porla som är långsam och envis. De travade väldigt mycket så jag hade en nöjd tjej med mig hem❤️

2 kommentarer:

  1. En olycka är fort framme. Jag är så glad jag kan gå igen efter fyra veckor sittande i princip. Anstränger jag mig så får jag ont. Hon är ju så fenomenal på att baka din svägerska. Hemma i mina barndomstrakter, har som jag skrivit innan en del släktingar i Svalöv också. Märkligt att du inte skulle ha en tvåstegs grej och kolla om du är laktos och sen gluten? Hoppas du får svar på din struliga mage det är så drygt och inte må hundra.
    Må väl och spring lugnt./MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är grym min svägerska😀 Jag fick en tid om ett par veckor och då antar jag att jag ska börja introducera något och jag hoppas på kolsyra så jag får dricka mer vatten haha

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥