tisdag 16 januari 2024

MOTIONERA HÄST

Herrejises så kallt det var idag!!! Vaknade upp till -18 och sen har det knappt blivit varmare idag… Gick på lunchen och då hade jag -10. Jag slutade tidigt idag och då skulle vi ut och gå med min jobbarkompis häst som behöver lite rehab men hon hinner inte riktigt med så då sa jag att Tuva hjälper nog mer än gärna till. 

I söndags åkte vi dit för att testa på och gå ut med Rain och lära känna henne. Oerhört snäll men stor häst!
Tuva trivdes där uppe😊 De kunde verkligen göra precis som de ville med denna häst. Vi var med och tittade när hon tränade en av de andra hästarna och jag säger bara jag vet vad hon skulle jobbat med om hon inte jobbat med barn!
Igår var det dags för ridskola igen och det är ju lite skillnad i storlek på hästarna haha. Denna kan ju stå under Rain’s mage. Barnen frös för helt plötsligt var det -10 när lektionen skulle börja. Tuva hade mkt kläder på sig men hon måste ju kunna röra sig med…
Men vilken skillnad på ridlärare alltså! Tuva hade en förra terminen som många klagade på för de märkte ingen utveckling på sina barn. Det kan inte vara lätt att bli inkastad i en ridgrupp och inte veta vad de tränat på innan. Men nu har vi iallafall hon som äger ridskolan skulle jag tro. Igår travade de så mkt som de inte gjort 3 lektioner sammanlagt de senaste gångerna innan jul. Bra ordning och struktur som behövs med så många barn i samma grupp!
Idag var det ju då dags att åka ut till min jobbarkompis för att rasta hästen själva. Det gick jättebra förutom att det var så in i helsikes kallt! -14 och jag fattar varför Oliver blev ledsen och tyckte detta var världens sämsta idé! Hästen fick sin 30 min promenad sen åkte vi hem. Nästa gång blir det bara jag och Tuva så kan vi gå lite längre. Det är ju rätt mysigt ändå😉
När vi kom hem så var det dags för min egen träning så jag gick ner på bandet och körde intervaller. Det var svettigt men skönt!

2 kommentarer:

  1. Ja fy vilka minusgrader vi också haft. Det snöar och blåser hos oss inget vidare. Tror du får info från dina svärföräldrar i Svalöv för där är säkert också bråkigt väder. Vilken vacker häst det förstår jag att Tuva gillar hon är duktig tjej. Må väl spring försiktigt Lotte./MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit riktigt kallt men nu har snön snart regnat bort. Jisses så stora vattensamlingar det har blivit...

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥