måndag 8 januari 2024

VARDAG IGEN

Idag drog vardagen igång igen, vi hade studiedag på jobbet så vi samlades i Lönsboda och hade en föreläsning om autism på förmiddagen. Eftermiddagen höll vi på med SKUA och SKA. 
Vi jobbade ju en dag förra veckan med att packa ner alla saker till flytten. Vi skulle ju egentligen varit på nya stället idag och möblerat och fixat så vi kunde öppna där imorn men så blev det inte. Nu är vi i våra gamla lokaler denna veckan med iallafall så får vi se om vi får flytta in i slutet på nästa vecka😊
Vi sov ute hos min kusin i lördags efter utedagen, mannen kom efter jakten. Vi åt toast Skagen innan tacos. 
Det var ju lite småkallt, typ -13 så vinet blev till slush. 
Sen körde vi hem efter frukost igår och jag tog med Sune och sprang min mil. Mest för att jag skulle sitta still hela dagen idag. Men när jag körde hem så ringde ridskolan och de fick ställa in kvällens lektion för det hade skett en olycka. Tuva hade varit hos sin kompis i Killeberg hela dagen, jag lämnade henne imorse när jag körde till jobbet, och se åkte pulka och hade varit i simhallen. Plockade upp henne igen när jag körde hem och så fick vi en lugn hemmakväll istället men Tuva var inte jätteglad för hon och kompisen hade verkligen sett fram emot ridningen ikväll.
Så när vi kom hem ställde jag mig på bandet i källaren och gick en halvtimme i rätt brant lutning.
Nu blir det lite brie och kortspel med Thea. De stora börjar ju skolan imorn medans de mindre börjar på onsdag.

2 kommentarer:

  1. Jullovet det gick snabbt får man säga. Nu tar vårterminen vid och den är skönare för då blir det varmare. Det är vackert med snö om man tittar ut men vi har haft så mycket eller har ännu. Risiga och hala vägar och många minus, nä jag gillar inte vintern så bra. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är vintern fin så länge det är minusgrader och inget slask. När solen lyser så gnistrar det så fint så jag kan sitta och bara titta och njuta. Men det är ändå skönt för vi går mot ljusare tider och så småningom får vi 10-15 grader, då är jag nöjd ☺️

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥