måndag 25 april 2011

BARNARBETE

Tur barnen kom idag för nu ska de få jobba!! Här är enbart barnarbete. Max har varit i förrådet och sen klippte han grenar. Joppe satt brevid i solstolen med solglasögon på och en öl i handen (knappast). Sen va det dags att laga mat, Max va kock. Bilen tvättades och där va Thea boss. Hon skötte vattnet och rengjorde fälgarna. Nu skrubbar hon cykel och Max traktor. Jag fick en antydan idag om att jag curlade barnen - knappast!! Här är det dom som jobbar ;-)





Undra hur jag ska göra när vi ska bort till Malin. Ska jag låta barnen cykla och spänna fast en kärra bakom så de kan dra mig? För jobba ska dom ju!!

Det är tydligen inte så stor skillnad på att curla och göra särbehandling? Eller ska man tro på allt barnen säger? Klart vi ska tro på dom, men allt kanske inte är riktig sanning, det kanske är sanning med modifikation...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥