fredag 29 april 2011

TRÖGBOLL

Usch, ibland är det ju bara pinsamt... Jag skulle deklarera hade jag tänkt... Får upp skärmen och kollar igenom mina uppgifter. Inte en enda stämmer. Fan va konstigt tänker jag, kollar och kollar. Ringer upp skatteverket och hon tycker det är lika märkligt som jag och på våra skärmar står det likadant men på pappret står det fel. Svaret är jag hade förra årets deklaration framför mig..... Daaaaa, va trög!! Men nu är det fixat och klart!! Jag får tillbaks en del M E N hade någon varit vettig och redig så ska jag ha tillbaka mer!! Jag har nämligen betalat för en sak jag ägde fram tills april men inte använder. Kanske ska lägga ut det på blocket för en struntsumma ;-) Terror på hög nivå. Varför inte göra rätt för sig? Hade det varit tvärtom hade det varit ett himla liv. Det ligger inte på mitt samvete iaf.

Nu blir det middagsfix. Kassler. Max är för rolig, eller inte? Vi frågade om han vill ha kassler eller falukorv, eeeehhh såna där man suger på, KRÄFTOR vill jag ha!! Men det va inte frågan, vill du ha falukorv eller kassler? Jag vill ha kräftor... Likadant innan ville han följa med sin mormor med make hem. Men det gick inte idag. De skulle gå i affärer. Å det förstod inte Max heller. När ska vi åka och vilka affärer ska vi gå i? Men Max du ska ju inte med vi har ingen bilstol hemma. Men vilka affärer skulle vi gå i? Likadant nu när han frågar när min bror och hans tjej ska komma. Men de ska inte komma. Ne, men när kommer dom? Hmmm.... Undra om jag ska göra likadant. Måste bara fundera ut nåt bra tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥