tisdag 27 september 2016

3 ALLTSÅ

För ett tag sedan, närmare bestämt 7 augusti (Fick jag reda på igår) så berättade jag ju att jag åkte till Willys och handlade och kom hem med en surfplatta. Då stod ju 3 utanför willys och gav bort presenter! A, det va ju gratis och va så himla bra så varför skulle jag tacka nej till det erbjudandet! Han strök över allt som skulle kosta och jag skulle inte betala en spänn mer än vad jag gjort tidigare på min telefon/abonnemang. Fine, efter mycket övertalning gick jag med på detta.

Förra veckan fick jag ett sms där det stod hur mycket som skulle dras från kontot denna månaden. Jag höll på att sätta kaffet i halsen och tänkte jaja det är nog sen jag låste upp en mobil till Thea. Men jag räknade på det flera gånger och fick inte ihop det. Jag ringde 3 och ifrågasatte och då sa han Jag ser att du varit i kontakt med en återförsäljare och skrivit på ett papper att du ska betala en summa (flera hundra) varje månad. Nej nej stopp, sa jag! Jag fick numret till återförsäljaren och ringde upp. För det första satt jag i 37 minuter kö sen när de svarade så gick jag på om att jag hade kvittot hemma så det skulle jag mejla in till dom när jag slutade jobba.

Jag letade upp kvittot och fotade och skrev ett mejl:
Jag hade även skrivit på ett papper där jag skulle betala månadsavgift! Hur gick den ekvationen ihop?
Jag skickade detta mejl till dom. Sen ringde jag upp direkt efter. Jag fick rätt! Jag ska inte betala för någon platta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥