söndag 25 september 2016

SÖNDAGSFIX OCH LITE KAOS

Inatt när jag gick för att värma välling så hörde jag barnen där uppe vara vakna! Grrrr klockan 3 ska folket sova i huset! Inte minst småfolket!
När vi ätit frukost så gick jag, mannen, Tuva och Jäger en runda.
Himla trevlig hund - lättlärd, social, kelsjuk och håller inte på att gnälla ;-) Nu ska han bara bli rumsren med haha.

Sen bytte jag tillbaks barnen vilket va lättare sagt än gjort. Barnet som sov i byn, de hade hoppat med snålskjutsen och tanken va väl inte att de skulle hoppa av någonstans men det hade de gjort.... Så pappan fick åka och hämta upp de där vi trodde de kunde vara. Sen va vi inom Ikea och köpte 2 hyllor för jag har en tanke att få upp 2 långa tavellister över soffan så jag kan få upp tavlor och ljus där ;-) Så de ska vi strax sätta upp.

Sen har det tjabbats om läxor i eviga tider! Grannarna va inne och hämtade ved, vi har fixat hos kaninerna och grejat lite här.
Max och grannpojken har börjat bygga på en koja här och när de höll igång så tog jag och Tuva och cyklade en runda.
Vi hamnade hos hästarna. Hon älskar hästar! För en gång skull ville de komma nära. Sen skulle vi gå till Oskar tyckte Tuva. Tuva vill aaaalltid till grannen! Han är över 70 men han är en stor favorit! Så vi gick till början på vägen och så knackade vi på, hon ville titta på kalkonerna så då kom han ut med glass och så tittade vi på kalkonerna haha. Sen gick vi hem. Det är himla bra att hon vill gå så mycket. Nu har vi fått höra flera ggr i helgen att hon är så duktig både med tal och motorik för att vara så liten. Å hon är väldigt duktig på att göra sig förstådd och hon upprepar allt vi säger. Jäja hund är ju ett exempel.... Svordomar - mindre bra ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥