måndag 14 november 2016

EN KOJA OCH LITE ÖVERSKOTTSENERGI

Idag fick vi upp kojan till Tuvas stora lycka♥ Vi la genast dit en filt och en kudde för att hon skulle få prova på att sitta där. Upp med en belysning med.
Den är nere i hörnet från vår säng och bak fotändan på vår säng står även Tuvas säng. Så om hon vill kan hon använda kojan som sänghimmel med.
Lillagubben va först ut att ta plats.
Sen kom hela ligan, Lillagubben, Pippi, Nallen, Ninisen och tomten. Å inte att förglömma - Maxboken! Alla saker + snuttar ska vara med i sängen, ja alla utom tomten får plats.

Jag har ju fort runt som en skållad råtta idag, förutom när vi bäddade ner oss med täcken och filtar på mattan och somnade framför Emil i Lönneberga. Det kickade in nån extraenergi nu efter sjukan, jag ville måla om och möblera och fixa. På eftermiddagen ser jag att Tuva inte riktigt ser ut som vanligt, nä nu har hon feber istället! Suck! 39.6 ligger den på. Det va bara att ringa och ta vab imorn.
Där och då höll jag på att börja klättra på väggarna, så fort mannen kom hem och vi hade ätit stack jag in till byn, ringde kusinen och fick med henne till Ikea och så köpte jag skenor till taket, nu ska det upp en hel kortsida gardiner i tv-rummet. Sen åkte jag och skulle ha färg med för att måla om men nä, då fanns inte den färgen jag köpte sist och den andra affären hade stängt. Så imorn kommer färg levererad på eftermiddagen☺ Insåg att måla med en 2-åring kanske inte är helt optimalt ändå för antingen är hon i färgen i burken eller på färgen på väggen. Så det får jag nog göra på kvällen. Då tänkte jag bara fan jag kommer inte få något gjort! Men jo, jag ska baka en kaka så leverantören och hjälpredan ska få lite fika i alla fall☺ Å så ska vi ju mysa jag och lilltjejen. När hon har feber är hon extra gosig♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥