onsdag 25 november 2020

DISTANSUNDERVISNING

Här är de minsta hemma för Tuvas skola är ju stängd så hon har rätt mycket uppgifter att göra hemma, hon tycker det är roligt men poängterar att fröken säger att vi ska vara ute mycket + titta på film😉 Hon har fastnat för LasseMajas detektivbyrå så den kollar hon på när det är filmtajm och sen är hon med mig och cyklar när jag joggar. Jag tänker varje gång att jag vill springa själv för då går det fortare + att jag får ha lurar i öronen men när jag tänker på att det är superkul att hon vill röra på sig så får hon följa med varje gång hon vill. 

Jag har suttit i telefonkö halva morgonen för jag har pratat med försäkringsbolaget som gjorde en anmälan om min cysta så de ska kolla upp i journalen om de kan ge någon ersättning. Jag får lite ersättning för inställd operation och jag måste ringa försäkringskassan, såna där tråkiga saker har morgonen gått åt till. Mannen har tagit ledigt idag så han är med hemma innan han börjar sitt nya jobb.

Nehe, nu ska vi ha samling med frukt, gå igenom dagens datum och namnsdag mm för det är så man gör i skolan sägs det😉

3 kommentarer:

  1. Duktig hon är och en bestämd liten flicka, haha. Men det är bra de vet vad som gäller det kommer barn långt med idag. Har du haft den cystan länge och upptäcktes den när du hade mycket huvudvärk? Nytt jobb för mannen grattis i dessa tider inte illa tycker jag. Lider med alla som behöver permiteras och även bli uppsagda så tråkigt. Och alla butiker som blöder av att folk inte handlar, men inte så konstigt människan är rädd för viruset, låt de flyga sin kos snart så vi kan leva som vanligt, men jag är veksam det kommer nog ta sin tid.
    Mår väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är en bestämd liten dam och vet hur hon vill ha det haha.
      Jag hade mycket huvudvärk 2011 och då hade den upptäckts på en röntgen men ingen sa något till mig om den så jag visste inte att jag hade den förrens i april/maj i år. Då hade jag fruktansvärd huvudvärk igen och då hade den vuxit och jag fick veta mest i "förbi farten" att jag hade den och jag sa direkt VÄNTA VAD SA DU! Så de trodde att jag visste om den.
      Ja jag tycker med synd om alla som blir uppsagda och butiker som tvingas slå igen. Jag är inte den som springer i affärer så mig går de inte plus på, förutom när jag fick ett infall och skulle ha blommor...

      Radera
  2. Riktigt dåligt att du inte veta om det och haft sån huvudvärk. Nu blir det snart bättre!
    Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥