söndag 22 november 2020

SNÖ, BULLBAK, JOURTANDLÄKARE, BLOMMOR

 Det känns fortfarande lite konstigt att vara hemma "o-opererad" men nu ska jag ta vara på denna tiden och vi ska försöka beställa alla julklappar innan jag åker till Lund igen. Men alla barnen var ju överlyckliga att jag kom hem igen men Oliver pratar redan om att han kommer sakna mig massor när jag ska till sjukhuset igen❤

I fredags när barnen va i skolan så var jag och Oliver ute och gick i den lilla snön som hade kommit. Så fint när solen lös och det krasade under våra fötter.

Igår var mannen ute med min pappa och jagade rådjur och när han kom hem stack jag ut på en liten joggingrunda, väldigt tungt. Sen hade jag ställt in mig på att baka lussebullar men mannen ville hellre ha kanelbullar så det fick det bli, denna gången😉 

Jag tyckte de blev gigantiska haha. Endel fick vaniljkräm i sig och de fick godkänt hörde jag, själv har jag inte smakat än.

Mitt i allt hoppade lillkillen i soffan och han landade på ett sätt som såg ut att det skulle ta mycket värre än vad det gjorde. Det blödde en hel del och det blev iallafall en tand lös och världens fläskläpp, jag ringde Växjö men skulle ringa jourtandläkare idag. Så imorse var jag ute och sprang mina 13km innan mannen skulle och jaga igen, det var svart när jag gav mig ut men väldigt fint när solen kom fram bakom trädtopparna. Kom hem lagom tills Max hade gjort våfflor och det var väldigt gott🙂 Ringde tandläkaren när de öppnade och vi fick komma in direkt så det var ju bara att klä på oss och köra till Växjö. De konstaterade att 2 tänder flyttat på sig och vi ska ge honom väldigt skonsam mat så han inte behöver använda sina tänder mer än nödvändigt. Jag ska boka återbesök till vår tandläkare här om 1v. När vi körde hem fick jag syn på plantagen och tänkte att där gör vi ett snabbt besök för jag skulle ha en liten större växt till badrummet. Haha, Oliver ville ha varenda tomte som vi gick förbi så han lastade i vagnen och jag ur.

Vår "snabbvisit" gick på över 2000:-.... Men vi satte igång att plantera om och ta fram nån tomte och adventsljusstake. Jag köpte en buxbom som vi satte belysning i ute och gjorde iordning vid trappan. 

De passade bra där inne men ångrade att jag inte köpte fler stora innekrukor för jag har nån mer blomma som hade behövt planteras om.

Nehe nu gäller det ju att sova om jag ska vara en pigg "hemmafröken" för Tuva imorn, vi ska ha som ett skolschema tycker hon🙂


2 kommentarer:

  1. Åh inget vidare med tänderna hoppas det blir bra i alla fall. Så vackert med vitt det lyser upp en grå vardag. Dags att börja julmysa till det tiden den går så jättsnabbt framåt i alla fall. Älskar också alla möjliga växter och stora är vackert. Haha tomten är lika stor som Oliver, alla barn älskar de där små varelserna som kommer med klappar.
    Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas tänderna klarar sig, ska på återbesök i veckan.
      Ja mysigt med alla ljus och stakar :)
      Ja tomtar är roliga tills det står en "riktig" innanför dörren haha

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥