fredag 5 februari 2021

FRISKA, PRESENTER OCH KYLA!

Så, nu är vi friska och ska till jobb och skola på måndag. Jag tror till och med barnen börjar bli rastlösa för jag bad de stora städa uppe idag och de kom ner och hämtade grejer direkt, bägge 2! Samsades gjorde de med😅 

Nu blir här fredagsmys, mannen är ute och grillar, jag tar ett glas vin och firar att vi överlevde corona haha. 

Imorse när vi vaknade var här -18°c undra när det var så kallt sist, inte förra året iallafall. När det blev så varmt som -7 tog jag Maister och gick 1 mil, han har blivit så bortskämd dessa veckorna så han vet precis vilka kläder jag tar på mig för att vi ska ut och gå. Å sover länge gör vi, imorse öppnade Oliver vår dörr så sa han nu är det ljust ute sen gick han och lekte. 

Jag fick blombud igår och visst är de fina🙂 Jag fick rosa termobyxor som är såååå sköna! Mina andra gick sönder för någon vecka sedan. Skidhandskar, presentkort på spa och där ska jag och Anna ta in och när vi är utvilade åker vi vidare till Ullared. Som jag längtar! Det dröjer väl ett tag tills dess men om vi nu haft corona så kanske det är närmare tills hands än vi kunnat ana😉
Jag fick även pengar i ett kuvert på posten av mina gudföräldrar, så glad jag blev för det var verkligen otippat.

Vi beställde kinamat som mamma hämtade ut till oss och det var så gott!! 

Annars har vi gått och spanat efter räven som varit här i ett par dagar, stackarn den letar mat. Findus hade fångat en mus som hon lekte med och då kom räven fram till henne och hon reste ragg så räven blev rädd. Den var precis utanför huset och sprang runt men jag är lite förvånad att den inte tar grannens höns som springer ute....


räven 

5 kommentarer:

  1. Härligt och fylla år och få så fina presenter. Ljuvliga blommor du fått. SPA den lyxen har jag varje vecka, ligger några km från oss, jag mår så mycket bättre i lederna när jag varit där nån timma. Badet på sjukhset har inte öppet så den träningen missar jag den där corona har ställt till det för oss. Hoppas den snart flyger sin kos och blir borta för evigt, men det är ett önsketänkande, vi har snart lärt oss ett nytt liv och leva. Ha en fin helg/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Badar du på Spa't eller har du någon aktivitet där? Ja den där corona har verkligen gjort hela världen märklig...

      Radera
  2. Hej Lotte.
    Vilket oväder vi har på Österlen, en och en halv meter driva i vår nerfart igensnöade fönster och mer snö ska komma. Det värsta hos oss är vinden det fyger igen på noll tid, ingen sån vinter gillar jag precis, totalt insnöade.Jag tränar först sen flyter jag bara runt och har det skönt, och bubbelpoolen och bastun så ljuvligt. Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, såna drivor... Här har vi 1dm och den ligger still haha. Har du någon hund du måste gå ut med? Annars kan jag tänka mig att det är skönast att stanna inne.
      Spa't lät ju däremot ljuvligt, bubbla och basta :)

      Radera
  3. Jepp har kompis, men också stor rastgård. Just nu kan man inte med ord beskriva vilka drivor vi har, går meterhögt upp. Och den där plogbilen lägger tonvis i vår infart suck. Inte lönt göra så mycket det fyger fortfarande så mycket och mer snö i dag och i morron. Vi har massor och behöver inte mer denna vinter. Må väl och Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥