söndag 7 november 2021

SISTA DAGEN PÅ LOVET

Idag var sista dagen för denna semestern, jag kände bara att jag var tvungen att ha lite egotid då jag varit med barnen själv hela veckan, förutom när jag sprungit intervaller i källaren. Jag tog Sune med mig sen joggade vi/gick mest rundan på 14km, jag tänkte sprungit den men jag tog en runda igår sen behövde mina ben vila! Vädret idag var minst sagt ombytligt, ibland spöregnade det och rätt som det va kom det lite sol innan det regnade igen. Men så förvånad jag blev när jag såg detta djur i en trädgård, jag trodde de hade en lama hemma men det va visst en alpacka🤪 De brukar ha några schettisar så det var vad jag förväntade mig idag med.

När jag kom hem va det bara att slänga i sig lite mat sen åkte vi till Växjö för att bada. Barnen ääääälskade det! Oliver var helt lyrisk och hade som tur va sina puffar på sig för han va då inte vattenrädd längre! Han ”simmade omkring” för fullt. Jag har inte heller haft så roligt på ett badhus innan, jag fryser ju bara men idag var vi i en större bassäng fast inte så djup någonstans, max 95cm så det va helt perfekt. En riktigt lyckad dag med 2h i vattnet. Vi avslutade på Max med lite kvällsmat. Barnen va sååå trötta och somnade gott ikväll❤️


Alltså har ni sett detta? Vårdcentralen har börjat med FaceTime via en app…. Tyckte det kändes lite sådär men jag var ju bara ute efter en remiss så det var ju himla smidigt att slippa åka iväg. Han kollade i journalen och såg att jag hade gjort en mr men så sa han ”du har haft problem med knäna med”. Nae sa jag, det har jag inte. Åfan det va fel patient, sa han då🤣 Inte lätt när systemet inte byter av sig själv och han hade problem att koppla upp med först.

Nu är jag helt slut, å helt stel, i badhuset hade jag sprinttävling så jag kommer nog inte kunna gå imorn… Benen har fått jobba idag!

2 kommentarer:

  1. Vilket fint foto dom är så söta de djuren. Snart behöver vi inte gå till vården allt görs via datorn, men vart är vi på väg. Ok för det enkla men inget vidare och inte ha rätt journal framme. Långt hår du fått igen det har växtkraft. Bra och va i vatten och träna och ha kul.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag föredrar ju fysiska möten men denna gången passade detta väldigt bra.
      Ja jag behöver klippa mig igen och jag funderade till och med att klippa det väldigt kort ett tag men nä, det är ju hopplöst när det kommer i en längd där det bara hänger i ansiktet

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥