söndag 20 augusti 2023

HUNDUTSTÄLLNING OCH TRÄNING

Igår var vi i Örkelljunga på hundutställning med Sune. Han fick 2 priser med sig hem, ett fick han för han blev 2a i sin klass. Vi såg en jättefin drevertik men när vi pratade med ägaren så kom vi fram till att de är halvsyskon, så inga valpar där inte😉
Nu behöver Sune bara (förhoppningsvis) bara gå på en utställning till. Han har 2 första pris på jaktprov som han gått redan😊
Vi var hemma rätt tidigt från utställningen så jag sprang 14km men det är ju så varmt och klibbigt så jag ser ju ut som en dränkt katt efteråt. Idag sprang jag 6,5km och hade Sune med mig men jag va lika blöt då. Otroligt fuktigt i luften. Å varmt om nätterna med och det är inte trevligt!
Detta ska ju vara en bra återhämtningsdryck efter ett löppass men jag måste hitta en godare öl, denna är ingen höjdare.
På kvällen kom min kusin med familj och en kompis till så det blev grillat och spelade kort.

I torsdags började de små i skolan och i fredags ville Oliver inte hem, han ville leka på fritids! Imorn börjar mannen jobba igen så då ska det bli fritids. Han är lite nervös för han har ju aldrig varit på morgonfritids men då (imorn) ska de bara äta frukost och få leka ute innan skolan börjar. Han vill gärna leka med Tuva och hennes kompisar på rasten men han har så många egna kompisar så jag tycker ju han ska vara med dom.
Thea börjar i skolan imorn och Max börjar på onsdag så det är väldig spridning på skolstarten.
Men nu ska jag krypa ner och läsa, älskar att lägga mig tidigt.
Stämmer ju bra😂

1 kommentar:

  1. Åh va roligt grattis till er och Sune han ser så fin och trevlig ut! Ja nu är skolorna igång igen det blev ett kort och smått tradigt sommarlov vädermässigt. Jag lägger mig gärna vid nio, det är så skönt, sömnen är viktig för oss alla oavsett ålder. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥