tisdag 22 augusti 2023

TRÄNING FÖR BÅDE MOR OCH DOTTER

Hur mår du? Hur känns det att hösten är på intågande? Jag tycker det är helt galet att det snart är kallt igen och länge till våren. 

Det känns bra att ha kommit igång att jobba iallafall och idag ringde min kollega när hon slutat, för att berätta att chefen hade gett oss beröm när hon hörde oss prata med barnen över mellanmål. Det känns ju alltid roligt😊

Tuva önskade att hon fick ha en stor häst, hoppa och galoppera denna terminen. Här är den stora hästen - på andra ridlektionen😅 Jag tyckte iallafall att han var väldigt stor och tyckte inte att hon skulle kratsa hovarna på han…. 
Hoppa fick de göra med så det var en nöjd tjej jag hade med mig hem igår!
När de har teori så går jag alltid 4,5km det är vad jag hinner med innan ridningen börjar och det är verkligen sååå skönt! Efter en stressig dag finns det inget bättre att ge sig ut och springa eller gå. Jag har hittat en ny pod som jag lyssnar på när jag springer så nu ikväll var jag ute och sprang 8,5km. 
Jag såg att det är ett livepass med intervaller nästa tisdag så det ska jag hänga med på😀 Älskar dessa men jag kan inte vara med i löpklubben nu när jaktsäsongen snart börjar. Då är jag ju oftast hemma själv med barnen på helgerna. I och för sig så börjar de bli så stora nu och kan vara hemma själva en stund när jag springer men det var väl en bra ursäkt annars😉 Jag har inga problem att ut och springa annars så för den sakens skull behöver jag inte vara med men det är just livepassen som är extra roliga.

Nehe, dags att hänga tvätt och förbereda kaffebryggaren inför imorn. Jag får för allt i världen inte glömma att jag ska köra till Ljungby imornbitti när jag lämnat barnen i skolan, fick en påminnelse för nån dag sen att jag ska på mammografi. Tacka den som uppfann sms-påminnelse!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥