onsdag 16 augusti 2023

SKARA SOMMARLAND

Vi har ju en hel del som vi gjort i sommar som jag inte skrivit om... Jag tittade igenom mina bilder på mobilen nu.

Vi har ju varit hos min kusin ett X antal gånger och där sover vi ju alltid över även om det inte är särskilt långt. Men vi har alltid trevligt♥  Barnen fiskade med sina pappor och Oliver blev superglad över sin fisk!
Jag såg ju en orm som ringlade ner i hagen vid dammen tidigare på dagen så efter mycket om och men fick jag ta mod till mig och följa med de andra. Ett glas bubblor satt fint i skakiga ben.
Nu har det flyttat in hästar i kossornas hage, till Tuvas lycka!

Vi bokade en stuga i Skara i ett par nätter för att hinna gå på sommarland och ta ditresan lite lugnt med stopp.
Vi körde en timmes omväg för jag ville tvunget inom Gränna och köpa deras polkagrisar och visa barnen hur de gör. Jag knappade in en adress mitt i Gränna men jäkla så smal väg med husvagnar och husbilar i massor. Det slutade med att vi lyckades vända och ta en tillverkning i början på byn och efter 10 minuter var vi färdiga...
Det låg så himla fint med Vättern precis nedanför. 
Barnen valde 5 olika polkagrisar och denna smakade fizzypop som är Olivers favoritgodis.
När vi kom till campingen så undersökte vi lekplatsen direkt.
Barnen lekte på "berget" precis utanför dörren. Wow va coolt, vi bor vid ett berg haha.
Ett glas rött i solnedgången.
Nästa dag tog vi campingingången till sommarlandet och där var typ folktomt det hållet så det blev kanon! Det var ju inte så varmt och det blåste så det var inget jätteskönt väder.
Men det ligger ju väldigt fint och området har stora ytor. Barnen åkte en del karuseller men det va några som va avstängda med. Säkert extrakontroller efter det som hände på Gröna Lund för detta va nog helgen efter.
Jag åt en halluomiburgare som nog var bland den godaste burgaren jag ätit. Vi fick ett recept av min svägerska som vi ska göra snart, förhoppningsvis i helgen.
Det fanns en fontän som barnen gick in i och blev inte det minsta blöta.
Det ser ju väldigt blött ut...
Barnen ville spela på ett hjul men det fick de göra när vi skulle gå hem för om vi skulle vinna något så hade de inte burit vinsten. Å vilken tur de hade sen då! Vi har ätit pringles kan jag säga.
Nästa dag gick vi in den vanliga ingången för då hade vi checkat ut från stugan. Det blåste ut massor av såpbubblor som alla barn sprang i.
Första dagen badade mannen och barnen men jag höll mig på land, även om jag köpt en ny bikini bara för vi skulle iväg. Andra dagen badade de inte länge för då var det riktigt kallt.
Det var lite av det vi har gjort. Sen var ju vädret i stort sett bara skit! Men kantareller har vi ju hittat istället.
Imorn börjar skolan för de små så de hade lite svårt att somna ikväll, de har ju varit lediga denna veckan med mannen så det var en mjukstart både för dom och mig, jag behövde bara tänka på mig själv när jag skulle iväg.

1 kommentar:

  1. Barnen är onekligen stora nu med andra ord har jag läst din blogg i många år. Mysigt ni haft det på er tripp det är sommarminnen när hösten och vintern knackar på dörren. Jag är som du gillar tända ljus i mörkret det är nog den ända fördelen. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥