fredag 11 oktober 2024

FREDAG

Nu ligger vi huller om buller i soffan och kollar på Bäst i test visst är det roligt? Barnen älskar det och det är synd det är sista gången nästa vecka. Men jäkligt skönt med fredag! Detta är första gången på flera år som jag inte är ledig en dag vid älgjakten, tror jag. Jag kan ju inte ta ledigt det första jag gör känner jag, det är så många sjuka och borta så jag känner att jag behöver vara på plats.
Nu när mina magnesium börjar ta slut så tänkte jag att jag ska prova lite starkare för jag har fortfarande pirr i benen. Speciellt de dagar jag sprungit. Nu köpte jag ett nytt märke och rätt mycket högre halt i så när jag väl testar dom så hoppas jag att det blir bättre.
Igår skulle jag in på kommunhuset och fixa ett tjänstekort. Jag tyckte jag hade god tid på mig men det var köer till förbannelse, jag är inte van vid det i lilla Älmhult. Jag följde GPS och vägar va avstängda så jag snurrade rundor och kunde inte komma in på parkeringen jag hade siktat in mig på, ställde en bit ifrån och insåg att tiden var väldigt knapp så jag hann inte ens starta parkeringsavgiften. Satte på GPS på mobilen och gick åt fel håll men sen vände jag och gick med väldigt raska steg i ösregnet, kollade meddelandet var jag skulle ta vägen i huset. Jag kom fram till ett gigantiskt kommunhus och skulle in på östra sidan 3e våningen. Sprang in i första dörr jag såg och tog trappan upp en våning. Det var det största hus och mäktigaste ingång jag någonsin varit i. Kollade runt och där stod ”tjänstekort” på en dörr. What? Tydligen gick jag in från östra sidan utan att ha en aning men jag gick ju bara en våning upp och jag skulle varit på 3e…. Jaja, kortet fick jag med mig när jag gick och ingen parkeringsbot - woho! Sen stod polisen och hade kontroll när jag körde hem, då gjorde jag 2 missar framför dom som förmodligen kunde lett till indraget körkort meeeeeen det är kvar och jag skulle nog köpt mig en trisslott😂
När jag kom hem idag var det bara till att byta om och ge mig ut på ett intervallpass med Lets Run, jag hade Sune med mig. Här ute är det rally imorn och målet är andra sidan vägen och jag och Sune sprang förbi där och när denna måltavlan kom upp tog det stopp, Sune började skälla och morra och vägrade gå förbi skylten för den har ju aldrig varit där innan. När vi väl kom förbi så stod där ju 2 röda sen, en var sida vägkanten och när han fick se den ena så flög han iväg och morrade och hade sig och då fick han se den andra med😂 Vi kom hem iallafall och då var svärmor här och det blev lite vin. Mannen och hans kompis dotter var på eftersök på älgjakten sen blev det pizza när de kom hem. Imorn ska vi upp tidigt för då äntligen ska jag med och jaga🙂

1 kommentar:

  1. Akta dig för de blå, inget vidare och bli tagen. Jag blev kollad förra lördagen, blåsa och körkort, det var grönt så sa jag det vore märkligt annars har ju aldrig druckit nåt i mitt liv mer än nattvarden två ggr haha. Tar också magnesium för att slippa kramp i benen på natten tycker det hjälper. Nu sitter jag med ett öra som har lock, så drygt, inflammation av nåt slag för där var ingen vaxpropp. Avskyr sådant som har med sinnena att göra, men det går väl över en vacker dag. Ha en bra jaktdag och må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥