söndag 31 mars 2024

PÅSKHELGEN

Hoppas ni har haft en fin påsk. Den har ju varit ganska behaglig i temperatur. 

Jag började långfredagen med att springa 15km. Lets Run körde intervaller live så det hängde jag med på, jag gav mig ut innan 8.30 så jag kom en bit innan det drog igång sen körde jag en lite längre nedvarvning efteråt. Efter frukosten donade vi lite innan lite vila. Sen kom min kusin med familj. Käkade grillat och spelade spel.
På påskafton fixade jag lite ärende innan vi gav oss av mot Skåne. Jag hoppade av en bit innan och sprang resten men kom visst bara uppe i 7.6 km, det var vaaarmt!

Det är ju lite svårt att slita blicken från de små liven. Men sen passade jag på att mysa lite med barnens minsta kusin. 

Barnen blev ju helt kära i alla valpar.
Tuva fick rollen som assistent när farfar skulle väga alla valpar. 
Vi åt god mat och efterrätt.
Idag har vi varit ute och burit ved från en stor ek mannen har huggit ner. När mannen och Tuva skulle fixa vid åteln och sen hämta hem Oliver så tog jag och Sune och sprang en mil. Himla skönt att vara igång igen!

2 kommentarer:

  1. Du är onekligen duktig på springa och så långt också. Åh vilka underbara valpar man blir så varm i hjärtat. Ska ni inte ha en av dom? Snart springer du till Svalöv så flitig som du är. Ha en fin onsdag vi har fått snö den där luriga april./MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom söta men en sån hund blir det nog aldrig här. Jag tror mannen vill jaga mer men dessa används mest till eftersök har jag för mig.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥