tisdag 8 juni 2010

Gräsmattan...

På dagis, när jag hämtade barnen sa Max till fröknarna "Nu ska jag lära mamma gräsklipparn" och så visade han hur man gjorde för att starta den. Aha, tänkte jag, nu är det ju bara att erkänna att jag aldrig klippt en gräsmatta... Så jag sa Okej då, vi går och lånar nycklen till förrådet. Sagt och gjort, Max tog på hörselskydden, gick och plingade på och öppnade dörren direkt. Jag slog igen den igen, vi har aldrig varit där innan och så öppnar han och tänkte gå in... De hörde nog lite dåligt (som tur va) för vi fick plinga ett par ggr innan någon kom. När vi kom till förrådet så var ju just den gräsklipparen sönder och det var ju synd... HAHA!! Joppe visade hur den ena fungerar så den va ju den enda jag skulle kunna få igång, den andre såg ju inte alls likadan ut. Jag ringde brodern och sa att när han kommer sen så får han klippa ängen. Han undrade bara om det inte var gjort sen han gjorde det sist... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥