onsdag 2 september 2015

LEKDEJT OCH JOGGING

Strax efter 8 va det ju mörkt ute, rätt mysigt faktiskt! Jag har redan krupit ner i sängen och värmen mig bland täckena. Det har blivit några sena kvällar nu så jag tänkte somna i tid ikväll. Linus är på gymmet så det är alldeles tyst här, förutom lite regn som hörs och så Oden som piper ibland. 
Jag och Maister va ute och joggade ikväll, nu är det ju inte så varmt längre så nu kan han följa med och gissa om han blev lycklig? Men vi mötte ett äldre par som var ute och gick med en större hund, stor labbe? Å den va lös och hoppade mot Maister och han är ju ingen mes så han hoppade tillbaka och bägge morrade och reste ragg. Gubben tog ju som tur va sin hund så jag sprang vidare med Maister. Vi blev ganska blöta då det började regna rejält en kilometer hemifrån.
Det va så söta baggar längs vägen, jag vet inte vad baggungar heter men de va ju såååå söta med sina små horn :-)
Innan idag hade vi G och lilla E här på lunch och fika. De är ju så söta våra små hoppetossor när de busar. Imorn ska jag och Tuva passa lilla E en stund på dagen. 

Ha! Jag såg en som hade julstjärna uppe igår i Malmö. Antingen är hen jävligt tidigt ute, eller så blev den aldrig nertagen efter jul ;-) När jag körde hem sa svärmor till mig att jag skulle ta det lugnt för det händer mycket olyckor med djur på vägen innan Hässleholm. Så kommer jag och tuffar på och så lyser himlen upp av blåljus, saktar ner och då står där några bilar, ligger någon nummerskylt på vägen - och en död gris. Å det va strax innan Hässleholm. Det hade tydligen precis hänt för sen mötte jag fler brandbilar och en ambulans till. Otäckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥