onsdag 24 april 2019

EXTRA DAGAR HEMMA

Hej i blåsten!! Jisses vad det blåser men det är väl ändå snäppet mindre än igår. Burr så kallt.
Vi gick på vab innan påsk och vi fortsatte med vab efter..... Men idag är sista dagen vi är hemma så om inget annat händer så blir det jobb/förskola imorn igen.

Hoppas ni hade en fin påsk, det var ju fantastiskt härligt väder!! Vi har verkligen tagit tillvara på soltimmarna, med de här små utebarnen så går det ju knappast sitta inne😂 Tuva sitter ute på altanen under filten nu och leker med sitt häststall, jag gick in för jag tyckte det blåste för kallt och den lille gossen sover. Jag tränade när han somnade så nu blir det att kunna sitta och slappa lite innan han vaknar.
 Tuvas farmor och farfars grannar har hästar till hennes stora lycka, där kan hon sitta hur länge som helst och plocka gräs och klappa dom.
 Tuva friserade mig efter att barnen badat i deras spabad. Jag såg att flera hade badat i sjön/havet i påsk och hujedamej så kallt!!
Till efterrätt fick vi en sån god cheesecake med smak av passionsfrukt och lime. Mmmm!!

Jag skulle ju hjälpt till på Silverratten på lördag men tyvärr blev rallyt inställt. Såg fram emot det men hoppas det blir av lite senare i år.
Nehe nu ska jag passa på att ringa 2 samtal innan Oliver vaknar och så ska jag leka lite med Tuva🙂

1 kommentar:

  1. Åh sjuka barn det är ju så synd om dom, varit en del virusar överllt igen.
    Ja det blåser så mycket och jag fryser, påsken var ju jättefin men bada nä aldrig.
    Krya på de sjuka, och må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥