måndag 29 april 2019

DE SENASTE DAGARNA

Oj så länge det blir mellan gångerna jag skriver nu.... Jag har fått biverkningar av min medicin så jag mår skit! Har mått dåligt sen förra söndagen men i fredags eskalerade det och jag tvingade mig igenom jobbdagen för jag är ju inte hemma om jag inte har maginfluensa eller feber.... Jag låg mest hela helgen men led mig igenom ett barnkalas och en tur på maxi och idag såg jag mig besegrad - jag fick va hemma från jobbet. Det är första gången någonsin jag lämnar barn på förskolan när jag själv inte mår bra och vilket dåligt samvete jag hade när jag körde dit!! Hade jag haft något smittsamt hade jag aldrig kört dit men nu kände jag bara att jag måste vila. Det är ändå lite bättre idag och jag har pratat med vårdcentralen så imorn blir det förmodligen jobb igen. Inte så roligt att vara den som stänger på valborg men som sagt, är jag bättre ser jag ju ingen anledning att vara hemma😉
Jag har inte ens kunnat träna eller äta så jag har pausat mitt abonnemang hos mammafitness och det känns lite surt.

Imorse vinkade vi av barnen vid bussen, de har varit här i 3v men som tur är så är det inte 3v tills de kommer igen. Nästa gång de kommer så har vi både Jump och födelsedagsfirande för Thea att se fram emot.

Denna veckan är det ju valborg, jag har fått en ledig dag i mitt schema och den infaller på torsdag, det är kalas på Öland, stå i kiosken på fotbollsmatch så det är fullt upp. Men tänk att det alldeles snart är maj, sååå fort det är månadsskifte alltså! Vips så är det sommarlov och semester.
 Dom små liven njuter av glass när vi haft så varmt.
Oliver äääälskar att åka cykel så vi cyklade och mötte Thea vid bussen en dag och då var han helt salig över alla bilar, bussar och lastbilar som körde förbi. 

2 kommentarer:

  1. Åh va trist för dig Lotte, många mediciner om inte de flesta har biverkningar, kan du inte få ändrat till nåt annat? Min reumamedicin är också så trist den ger mycket så man kan må illa och mer där till. Har ni haft så varmt det har inte vid det har blåst en del.Krya på dig och en fin valborg. Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fick minska till en halv tablett igen för det är ju meningen att biverkningarna ska gå över. Mår bättre idag så barnen är hemma med mig🙂
      Trevlig valborg

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥