torsdag 11 april 2019

MOT PSYKOLOGEN

Igår morse fick jag köra från jobbet för att köra hem ett barn från skolan, skoldagen blir ju inte bra om man bara är ledsen så barnet fick en vilodag för att vara hemma. De skulle ändå komma till mig på eftermiddagen efter nästan 2v borta. Å när jag kom hem fick jag mig en överraskning!! Städat skafferi och köksluckor❤
När jag slutat jobbet igår så hade jag en tid på vårdcentralen, jag fick både medicin och psykologtid så idag ska jag dit igen. Det kan vara rätt skönt att prata av sig med en professionell som kan ge en lite tips och idéer och nya infallsvinklar.
Synd bara att jag slutade 11 idag så barnen får vara kvar lite extra på förskolan. Jag ser verkligen fram emot påskhelgen och få va lite ledig!! Jag behöver det känner jag🙂
Detta äter jag när jag äter själv - vilket är vääääldigt sällan haha. Nudlar, lime, fisksås, räkor och koriander.
Bakom mina solglasögon....

Denna hittade jag på Instagram fast "mitt liv" stämmer inte riktigt, det skulle stå "inombords". Men jag ska ju försöka ta tag i det iallafall, igen. Denna stress och prestationsångest!
Jag hörde någonstans nyligen att har du kaos inne i kroppen måste du ha en ren diskbänk och det är exakt det jag sagt hela tiden! Jag måste ha rent runt mig för allt kan inte va kaos! Å nu måste jag strax bege mig.

2 kommentarer:

  1. Livet är inte så lätt med barn, jobb hus och allt som hör en familj till. Dra ner på dina krav du behöver inte jaga med dammtrasan alltid. Lev och njut av barnatiden den går så fort, därmed menar inte jag att man ska orent ja jag tror du förstår så väl. Ta köket idag ett annat rum nästa dag så ska du se det fixar sig. Inget vidare och inte va på topp. Det är inte så lätt och va barn med de kraven som ställs idag i skolor, nå målen har jag hört, så var det inte på min tid nu är jag är inte lastgammal, haha. Men känns som skolgången var lugnare och vet du jag klarade mig i alla fall uppåt i livet. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska FÖRSÖKA dra ner på mina krav men det är inte alltid så lätt. Dammat hade jag kunnat göra 3ggr i veckan om ag hade haft tid, jag "måste" ha rent runt mig. Jag ska lära mig att det måste synas att det finns barn i huset, kliniskt får jag ha när de flyttat ut ;)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥