fredag 12 april 2019

IMORN BLIR JAG FADDER

Fy sjutton så skönt med helg efter en lång vecka. Det har varit mycket och långa dagar. Jag längtar ännu mer till nästa helg när vi är långlediga + värmen som kommer igen. Igår och idag när vi varit ute så frös jag ända in i benmärgen och ändå hade jag termobyxor på mig och det tar ju flera timmar att tina upp.

Igår förklarade psykologen att jag skulle vara stolt över att vara en känslig person, det var en gåva. Sen har jag ju lite att jobba med och jag skulle behöva såna där "skruvar" som man kan skruva upp en speldosa med, en på varje sida om huvudet för att få in lite balans😉

Imorn ska vi på dop och jag har ju fått äran att bära det lilla flickebarnet❤ Jag är glad att jag fått det förtroendet att få bli fadder. Hoppas nu bara att Oliver accepterar att jag står där framme och håller en annan liten i famnen....
Paketen är inslagen men jag hade ju såklart glömt att köpa både kort och snöre... Måste in imornbitti och fixa. Jag hade velat ut och springa en sväng med men inte säkert jag hinner för alla måste ju hinna bli färdiga och det kan ju ta sin lilla tid. Men nu har jag ju i något svagt ögonblick kanske lovat en jobbarkompis att följa med att springa ett lopp innan midsommar och jag som inte sprungit på riktigt sen innan Oliver kom. Då sprang jag ju 3.5 - 5 mil i veckan, nu är det ju bara styrketräning som gäller. Men men det kan väl inte va så svårt. Jag får testa mig nån dag hur långt jag orkar nu.

2 kommentarer:

  1. Hoppas dopet gick bra, tänkte på det där med fadder, förr var det så att man hade två faddrar oftast sen en som höll som var gudmor eller gudfar, är allt sådant ändrat på idag tro? precis som allt annat höll jag på att säga men det sa jag ju, haha.
    Ha en fin vecka det är ju snart påsk, barnen lediga så skönt.
    Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gick så bra så, hon var tyst hela tiden haha. Vi var 2st men det var jag som bar. Jag säger med gudmor men fick ett fadderbevis så det heter väl inte gudmor längre....
      Ja nu har jag nedräkning tills långledig :) De stora barnen är lediga hela v så skönt för dom.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥