onsdag 23 oktober 2019

.....

Vilken resa vi hade till simhallen i måndags, jag hade ju glömt att vägen till Lönsboda var avstängd (som den i och för sig bara skulle vara förra veckan). Vi stack inom maxi för det var ett par grejer vi var tvungna att handla innan vi åkte så vi var ju ute i god tid, tills vi åkte ifrån maxi.... Vi hade 30 minuter på oss och då skulle hon vara ombytt och duschad. Så är vägen avstängd men jag fortsätter ändå! In på en avstickare och hittar ju nada så jag ringde en vän som jag vet är på väg till simskolan med och hon berättade att jag aldrig kommer hitta, hon har ju kartläsare med sig och de har ingen aning var de är förutom att vägen är väääldigt smal med gräs i mitten. Jag ringer min jobbarkompis i panik men hon är ju där utifrån och jag får vända och hon berättar att jag aldrig kommer hinna, just då har jag 11 minuter på mig och hon säger att det tar minst 20 min. Även om jag kör fort? Ja, även om man kör fort. Ja men jag funderar en halv sekund på att vända men då missar jag min joggingrunda och Tuva ville ju såklart väldigt gärna simma. Vi fortsätter! Det ska tydligen vara långt på grusvägen men här går det undan så vips va vi ute (Vi mötte dock en lastbil på väldigt smal väg men en bil framför oss hade backat in så den skulle komma förbi så då gled jag förbi den andra bilen lite snyggt (annars hade jag aldrig hunnit!) och gasade vidare. Vi kom fram 2 minuter för sent så det va bara att byta om och in i bassängen😉 Tuva blev lycklig och jag kunde ut en runda. Det blev bara 4km men det var välbehövligt. Jag har kommit på att jogging är bästa kuren för mig. Ont i huvudet, stressad eller vad som, en liten runda gör mycket! Igår hade jag min långa dag då jag är 11 timmar på jobbet så nu går jag alltid på min rast (nästan) och den rasten innan apt igår springer jag 5km. Grymt skönt!
Idag är en kort dag så det är gott. Jag har huvudvärk dygnet runt just nu för det är lite mycket på jobbet. Jag vill ha jullov nu😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥