måndag 28 oktober 2019

SÄKERHET PÅ NÄTET

Vi skulle ta tag i att köpa vinterskor till de i familjen som behöver nya men jag vet inte hur ni tänker med säkerheten på nätet, är ni försiktiga med att lämna ut koder, kortnummer mm? Jag är lite nojig om folk kan hacka in på mina konto, typ mejl, bank mfl. Hur säkert är Bank-Id tex? Det är ju toppen att jag bara kan logga in på Bank-Id på min egna telefon även om det ibland känns hopplöst ifall telefonen är sönder eller ligger hemma, då hade det varit skönt att kunna logga in från mannens telefon. Lämnar ni ut kortnummer till olika sidor när ni handlar? Jag brukar ta mina inköp på faktura så jag ska slippa skriva i kortnummer och sen de införde Bank-Id på Klarna så känns det mycket säkrare. Jag googlade runt lite och hittade att netnordic hjälper företag med säkerhet, olika IT-säkerhetstjänster och molntjänster. Men finns det för privatpersoner? Ett liv utan hackare får vi nog aldrig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥